Teknikintresserad ekonomiassistent till Apoteket

Arbetsbeskrivning

Är du nyexaminerad eller på jakt efter din nästa utmaning som ekonomiassistent? Vill du arbeta på en ledande apotekskedja som blivit vald till Sveriges hållbaraste företag två gånger de senaste tre åren? För dig med erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning finns möjligheten att vara en del av Apotekets förändringsresa framåt. Om du skulle beskriva dig själv som positiv, engagerad och noggrann med ett stort intresse för ny teknik– då är Apoteket din framtida arbetsgivare!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Apotekets räkning en teknik och systemintresserad ekonomiassistent till deras huvudkontor i Arenastaden i Solna.

Apoteket är Sveriges ledande apotekskedja med 3200 anställda och apotek över hela landet. De erbjuder ett brett sortiment av varor och tjänster inom läkemedel och hälsa till privatpersoner, företag och producenter inom vård och hälsa. Ambitionen är att vara ett värdeskapande företag som tar hänsyn till mänskliga rättigheter, arbetsförhållanden, miljö och etiska frågor i hela värdekedjan.

I rollen som ekonomiassistent söker vi dig som är positiv, service-minded och som gillar att arbeta i ett team. Huvudarbetsuppgifterna ligger inom kund- och leverantörsreskontra men du kommer även att stötta dina kollegor i diverse IT-projekt.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Apoteket.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du arbeta brett i en varierande roll på en avdelning inom ekonomi som heter Ekonomiservice. Du kommer att arbeta i ett team på nio personer och tillsammans skapar ni en effektiv hantering av alla in- och utbetalningar samt fungerar som en kontrollfunktion.

Arbetsuppgifterna innefattar administrativa uppgifter inom kundreskontra, leverantörsreskontra och kassahantering så som:


* Upplägg av nya företagskunder inklusive kreditbedömning
* Säkerställa att inkommande fakturor granskas och konteras
* Fakturering av företagskunder
* Arbeta med inbetalningar och utbetalningar
* Kravhantering inklusive påminnelser och inkasso
* Kassahantering
* Diverse kontoavstämningar inför månad och årsbokslut
* Du kommer även att vara delaktig i olika systemtester inför nya releaser och samt utveckla avdelningen så att den står väl rustad mot framtidens krav.


Tjänsten passar dig som nyligen tagit examen inom Ekonomi eller har något års erfarenhet som ekonomiassistent.

VI SÖKER DIG SOM
* Innehar en utbildning inom Ekonomi


* Har erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning (erfarenheten kan ha samlats in under studietiden)
* Kan uttrycka dig obehindrat både muntligt och skriftligt på svenska och engelska då båda språken används dagligen i tjänsten


Det är meriterande om du har…


* Tidigare dokumenterad erfarenhet av arbete med förenkling av system och processer
* Erfarenhet av Oracles affärssystem eBS


Som person är du positiv och engagerad med ett starkt driv. Du har förmågan att se vad som behöver göras och har en vilja att förbättra och förenkla processer och flöden. Vi vill att du ska vara en team-player som värdesätter samarbete med dina kollegor, samtidigt som du kan jobba självständigt.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Apoteket här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Full Time 8-17
  • Publicerat: 11 juni 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024