Teknisk administratör

Teknisk administratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är serviceminded, strukturerad och trivs med att arbeta i en administrativ roll!
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag hos vår samarbetspartner i Sisjön. Organisationen präglas av en varm, inkluderande och prestigelös arbetskultur där medarbetarna är engagerade, drivna och förstår vikten av samarbete. Vi på Randstad Technologies är stolta samarbetspartners och söker dig som vill bli en del av vårt konsultteam på plats.
Som teknisk administratör kommer du tillhöra Back Office telefoniavdelning. Rollen handlar om att ge support inom telefoni till de anställda inom koncernen samt på sikt eventuellt externa kunder. Rollen innefattar 2nd line Back Office och du kommer få möjlighet till att läras upp på ett strukturerat och tydligt sätt för att kunna axla rollen. Du får ett varierat arbete där du får chansen att lära dig mycket nya system och applikationer. Arbetet kan innebära IT-relaterade uppgifter i AD osv.
Språkmässigt är svenska och engelska ett krav och franska i tal och skrift starkt meriterande.
Vi ställer inga krav på formell utbildning utan letar efter den rätta personligheten för tjänsten.
Tjänsten är på heltid med placering i Sisjön.
Under upplärningsperioden kommer resor till Västerås förekomma vilket kräver att du är resbar i viss mån.

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Sista ansökningsdatum 2024-03-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Administrera komplexa telefonisystem i Back Office och växelplattformens olika system. Det kan vara vid nybeställningar, flytt, ändringar, externa talbesked, anknytningsdata, hjälpa användarna med schema. 
Hantera beställningar och justeringar av telefonihårdvara, primärt mobilt men även till viss del DECT och IP-telefoner med exempelvis beställningar av SIM-kort eller telefoner, konfigurering, porteringar, upplägg MEX, uppsägningar m.m. 
Hantering, konfigurering och felsökning i Apple och Samsung/Android system med DEP, Knox och Android Enterprice samt MDM och MFA funktionalitet. 
Ta emot, behandla samt eventuellt felsöka på telefoner och övrig växelutrustning. Felanmälan till extern leverantör.
Vid eventuella driftstörningar informera växel och ha dialog med driftsavdelningen. 


Kvalifikationer
För att du ska trivas i rollen som Back Office Telefoni krävs att du är strukturerad och noggrann. Du är servicemedveten och stark vilja att hjälpa andra och lära ut. Du ska samtidigt kunna vara van vid att ha flera saker i gång samtidigt och genuint intresse att vilja att lära dig nya saker.
Vi söker dig med tidigare arbetserfarenhet av teknisk administration.
Tidigare erfarenhet av Telefonisystem är meriterande.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2024
  • Ansök senast: 15 mars 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


29 april 2024

Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024