Teknisk administratör till internationella Crane Currency

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat med teknisk administration/dokumentation och vill nu ta dig an en ny spännande roll? Då är rollen som teknisk administratör till internationella Crane Currency i Tumba tjänsten för dig. De arbetar med pappersproduktion och sedeltryck, och är ett av få bolag i världen som producerar hela kedjan från papper till slutprodukt. Sök tjänsten idag för att få chansen att utveckla dina kunskaper i en spännande och annorlunda bransch.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en teknisk administratör till internationella Crane Currency.

I denna roll kommer du bli en del av Process Excellence teamet som driver företagets förbättringsarbete på de två fabrikerna i Tumba. Teamet består idag av sju personer och du kommer främst arbeta närmast med ansvarig för ledningssystem, arbetsmiljöingenjör och miljöingenjör.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Crane Currency. Uppdraget kommer att vara på heltid under 6 månader med möjlighet att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. På sikt kan även direkt anställning hos Crane Currency komma att bli aktuellt.

ARBETSUPPGIFTER
Crane Currency står inför en spännande förändring där processer och system ska förbättras och/eller bytas ut under det kommande året. Du kommer att spela en viktig roll i att få detta att hända tillsammans med ansvarig för ledningssystem och teknisk dokumentationsprocess. Det är därför viktigt att du gillar att vara delaktig i att definiera nya processer, pröva nya sätt och ur ett administrativt perspektiv kan guida och utbilda användare av dessa processer och system i takt med att de förändras.

Du kommer till exempel att:


* Hantera och arkivera olika typer av teknisk dokumentation (fysiska och digitala) i ett centralt arkiv
* Samarbeta med hela verksamheten
* Administrera ledningssystem och avvikelsehanteringssystem i enlighet med ISO standard


VI SÖKER DIG SOM
* Har någon form av erfarenhet kring teknisk administration kopplat till stora anläggningar/projekt/teknik


* Kommunicerar mycket väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska eftersom all teknisk dokumentation ska finnas i båda språken
* Har erfarenhet av affärssystem eller liknande


Det är meriterande om du...


* Har arbetat med system eller anläggningsregister enligt standarder för hantering av teknisk dokumentation
* Har erfarenhet av administration av ledningssystem
* Har erfarenhet av SharePoint


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Du som söker bör trivas i varierande arbetsmiljöer och inte vara rädd för att hugga tag där det behövs. Du ska ha hög servicenivå, ta egna initiativ och alltid tänka ett par steg framåt i det du gör. Vi värdesätter förmågan att ta ansvar och att du tycker om att jobba i team. Du tycker om att arbeta strukturerat och är van att lägga en plan för ditt arbete. Respekt, återkoppling, tydlighet och ägarskap är viktiga värdeord för oss, varför det är viktigt att du agerar efter dessa värderingar i vardagen.

ÖVRIG INFORMATION


* För denna tjänst kommer vi att göra ett utdrag ur belastningsregistret samt SUA.
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 mån konsultuppdrag med goda chanser till förlängning/överrekrytering förutsatt att samarbetet fungerat bra
* Placering: Tumbavägen 5. I nära ansluting till pendeltåget.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Crane Currencys önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
Crane Currency is a fully integrated supplier of secure, durable and well-designed banknotes for central banks all over the world. A pioneer in advanced micro-optics technology, Crane Currency offers an endless series of engaging visual effects on a banknote to increase the level of security and public trust. Customers can benefit from Crane Currency’s combined expertise in design, paper and printing – and a culture of knowledge sharing and long-term partnerships. With its heritage in the USA and Sweden for over 200 years, Crane Currency is today a global company and a trusted partner of more than 50 central banks.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 6 mån med goda chanser till förlängning/överrekrytering 40 h/v, Kontorstider med flex
  • Publicerat: 16 december 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 mars 2024

Junior standardskribent!

Junior standardskribent!

26 mars 2024