Teknisk assistent

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Läs mer om Helsingborg på helsingborg.se

Fastighetsförvaltningen med sina 40 medarbetare ansvarar för förvaltning och utveckling av stadens ägda och bebyggda fastigheter och bostadsrätter.

Fastighetsförvaltningen driver byggnadsprojekt och bistår förvaltningarna i bostads- och lokalförsörjningsprocessen.
Verksamheten är en resultatenhet som drivs i konkurrens med andra aktörer. Lokalerna upplåts med tydliga hyresavtal och affärsmässiga villkor.

Fastighetsförvaltningen ska ha egen kompetens inom förvaltning, projektledning, lokalförsörjning administration samt teknik och miljö.

Fastighetsförvaltningen förvaltar 270 lokalobjekt med en totalyta på 660 000 m2 samt 400 bostäder med en yta om 22 000 m2 med ett bokfört värde på totalt 3 000 mkr. Vi omsätter 800 mnkr och investerar 500 mnkr per år.
Teknik och miljöavdelningen ansvarar för teknisk drift och förvaltning, energi och miljöledning, säkerhetsstyrning och dokumenthantering.

Det finns hos Fastighetsförvaltningen ett stort antal tekniska ritningar och driftsinstruktioner inom olika discipliner och format, spridda på diverse ställen. Dokumenten behövs i det dagliga arbetet och vid om/tillbyggnader. En gemensam digital plattform (DROPS) har skapats för att effektivisera arbetet och minska kostnaderna. Denna plattform ska enkelt tillgängliggöra dokumentationen för olika användare som den egna förvaltningen, hyresgäster, driftbolag, rådgivare, ramavtalade entreprenörer och konsulter. Ett arbete pågår för att i första hand föra in alla ritningar i DROPS.

Vår nuvarande assistent ska fortsätta sina studier och vi söker nu hans efterträdare.


ARBETSUPPGIFTER
Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att söka upp den tekniska dokumentationen, främst ritningar, för fastigheterna enligt fastlagd plan, kvalitetssäkra dokumentationen tillsammans med våra medarbetare och slutligen registrera i DROPS. Övriga arbetsuppgifter kan vara medhjälp i annan dokumenthantering och allmänna kontorsgöromål.

I nära samarbete och med handledning av vår ritningstekniker strävar ni efter att uppnå fastställda målnivåer för inläggningen. Senast år 2018 ska det finnas kvalitetssäkrade ritningar för alla våra fastigheter i DROPS.


KVALIFIKATIONER
• Gymnasieutbildning
• Behärska det svenska språket väl
• Goda IT kunskaper gärna inom tekniska system
• Ett plus med erfarenhet från byggbranschen

Som person vill vi att du är:

• Självgående
• Nyfiken
• Noggrann och kvalitetsmedveten
• Serviceinriktad och lyhörd

Vi erbjuder dig ett intressant och ansvarsfullt arbete i ett positivt arbetsklimat med kompetenta och engagerade kollegor.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Projektchef Peter Wetterlöv
042-102879
HR-chef Emina Mehmedovic
042-10 54 80
Avdelningschef Thomas Augustsson
042-10 48 30
Fastighetschef Olof Carlius
042-10 39 94
Fastighetsförvaltare Jenny Mosebach
042-10 29 01
Fastighetsförvaltare Lars Lindell
042-10 68 92

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, FASTIGHETSFÖRVALTNINGEN
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast. Varkatighet: 1 år med möjlighet till 1 års förlängning .
  • Publicerat: 6 augusti 2016

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

.
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


29 april 2024

Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024