Teknisk förvaltare

Teknisk förvaltare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.
Brinner du för hållbara fastigheter och teknisk förvaltning? Vill du jobba med att leda team för samlad leverans i vardagen och enligt underhållsplanen? Vi söker nu tre engagerade Tekniska förvaltare till Stockholm!
Teknik & Service är en enhet med en samlad stark fastighetsteknisk kompetens, här finns tekniska förvaltare, driftingenjörer och drifttekniker såväl som specialistingenjörer och hållbarhetssamordnare. Som teknisk förvaltare ingår du i en avdelning tillsammans med drifttekniker. Du är en nyckelperson i att arbetsleda vår operativa leverans inom teknisk förvaltning och du säkerställer effektivt genomförande för lokalt T&S-team där även våra energi- och driftingenjörer kommer att ingå.
Att bidra i teamet kring den samlade leveransen till kund och hyresgäst är en nyckeluppgift. Det samlade uppdraget ska drivas med fokus på hållbarhet i allt vi gör och med kundupplevelsen i centrum. Digitaliseringens möjligheter ska utforskas och bidra till att stärka vår leverans. Det är viktigt för oss att du vill ligga i framkant i utvecklingen av den tekniska driften kopplat till hållbarhetsfrågan, du ser digitaliseringen som en möjliggörare inom Teknik & Service. Det är också viktigt att du verkligen har ett stort engagemang kring drift, teknikutveckling och kundvård.

Ansvarsområden
Ansvarområde
Dina huvudsakliga ansvarsområden som teknisk förvaltare:
Planera underhåll, tillsyn & skötsel inklusive myndighetskrav.
Att proaktivt delta i arbetet med att förvalta digitala verksamhetssystem, ständiga förbättringar, samordning av inköp och implementering av arbetssätt som ligger till grund för den dagliga drift och underhållsplanering inom sitt ansvarsområde.
Samverka lokalt med fastighetsenheten kring budgetering, uppföljning och ekonomisk rapportering.
Vidmakthållande av legala krav och certifieringar så som miljöbyggnad.
Det kan, beroende på beslutad delegering från avdelningschef, även ingå ansvar för driftprestanda, yttre miljö, felanmälan & felavhjälpande underhåll samt tjänst åt hyresgäst och mindre verksamhetsanpassningar.

Välkommen med din ansökan snarast, dock innan 2024-03-29. Urvalet kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan.
I stället för personligt brev uppskattar vi dina svar på urvalsfrågorna under "Ansök", som är utvalda och relevanta specifikt för den här tjänsten.
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad AB, vid frågor om rekryteringsprocessen hänvisar vi till rekryteringskonsult Linnea Holmström på linnea.holmstrom@randstad.se

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har:
Eftergymnasial utbildning inom samhällsbyggnad, byggteknik eller vad arbetsgivaren bedömer likvärdig. Alternativt att du har relevant arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet inom branschen och helst av kommersiella lokaler.
Ledarerfarenhet som teamleder, projektledning eller likande erfarenhet.
Tidigare erfarenhet av budgetering och underhållssystem.
Kan behärska svenska i tal och skrift obehindrat.

Det är meriterande om du också som teknisk förvaltare har:
Tidigare erfarenhet av att ha jobbat i labblokaler.

För att du som person ska trivas i den här rollen ser vi att du är en relationsbyggande person som trivs att samarbeta med andra men är också tydlig i din kommunikation samtidigt som du är lyhörd till din omgivning. Det är viktigt att du är tillgänglig för andra och finns där som stöd om behovet finns. Du behöver känna dig trygg i ditt sätt att leda och delegera andra men även kunna fatta snabba beslut. I dessa situationer behöver du utöver veta hur dina beslut och andra beslut som sker påverkar organisationen i sin helhet och kunna tänka affärsmässigt.

Om företaget

Akademiska Hus AB
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med en vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtidens utveckling av campus och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation. 
Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Vi har ett stort nationellt utbyte och du får tillgång till ett stort kontaktnät med både kollegor och kunskaper från Luleå i norr till Malmö i söder. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför alla olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa. 
Akademiska Hus är ett statligt ägt bolag som är en betydande aktör inom det spännande segmentet samhällsfastigheter. Vi har en finansiellt stabil grund och arbetar långsiktigt och hållbart och är således inte lika påverkade av marknadens konjunktursvängningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Monique Klingberg
+46 (0)8 452 33 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akademiska Hus AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2024
  • Ansök senast: 29 mars 2024

Besöksadress

Stampgatan 14 (Box 403)
None

Postadress

Stampgatan 14 (Box 403)
Göteborg, 40127

Liknande jobb


FASTIGHETSINGENJÖR 100%

FASTIGHETSINGENJÖR 100%

3 april 2024

Fastighetssamordnare

20 mars 2024

20 mars 2024