Teknisk kundcentermedarbetare inom automation

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Om kunden:

Festo söker en automationsintresserad kundcentermedarbetare. Festo är ett tyskt bolag som har funnits i Sverige sedan 1964. De ingår bland världens ledande företag inom automation baserat på pneumatik och elektriskt drivna rörelser. På kundcenteravdelningen i Malmö arbetar totalt 10 personer med varerade arbetsuppgifter, varav 6 personer aktivt arbetar med telefonen som främsta verktyg.

Arbetsuppgifter:

Som automationsinriktad kundcentermedarbetare kommer du att ta emot inkommande samtal från kunder med diverse förfrågningar rörande våra produkter och lösningar. Det kan vara allt från tekniska frågor kring produkter som levererats och reklamationer, till nya beställningar och pris- och leveranstidsförfrågningar. När du inte sitter i telefon kommer du att arbeta med administration kring samtalen. På roterande schema kommer du också att vara ansvarig för att ta hand om ordermailen. Telefonen är ditt främsta verktyg i rollen som kundcentermedarbetare.

Profil:

- Teknisk utbildning, gärna inom el/tele, automation eller styr- och reglerteknik.
- Stort tekniskt intresse, och erfarenhet av automation med tyngdpunkt på pneumatik och elektriska drivsystem.
- Erfarenhet av affärssystemet SAP R/3 (meriterande)
- God känsla för service.
- Telefonvana.
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och gärna även på engelska och danska.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har lätt för att arbeta i team, snabbt förstår kundens krav och önskemål och har stort engagemang i ditt arbete. Du motiveras av att lära dig mer om teknik och trivs i en strukturerad vardag.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Fast lön enligt ök.
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Sökord: teknik, teknisk, kundcentermedarbetare, automation, kundtjänstmedarbetare, SAP, styrteknik, reglerteknik, drivsystem, pneumatik, service

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Publicerat: 19 februari 2014

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023