Teknisk kundkoordinator / Teknisk support / Professional Hosting Manager

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.

Om kunden:

Företaget är specialiserade inom systemintegration för IT och telekommunikation och har cirka 750 medarbetare på 21 orter i Sverige. De är en del av en stor koncern och en molnleverantör med de högsta certifieringarna som erbjuder sina kunder skräddarsydda IT-tjänster. Kulturen präglas av starkt teknikintresse och en hög servicenivå och företagets medarbetare har djup teknisk kunskap inom IT-infrastruktur. Företaget söker nu en teamledare till avdelningen för 1st line support där du blir en del av ett team som präglas av en god gemenskap och en vilja av att ständigt förbättras. Tjänsten är placerad i fina lokaler i centrala Karlstad.

Företaget söker nu medarbetare till sitt kontor i Karlstad, där du blir en del av ett team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

I rollen, som internt kallas Professional Hosting Manager, utgör du en viktig funktion för företagets kunder där du fungerar som en ledande teknisk support. Du arbetar i nära dialog med företagskunderna och bistår med din tekniska kompetens för att lösa deras problem. I denna roll arbetar du även nära interna funktioner, däribland säljorganisationen och fälttekniker. Din roll innebär att besvara kunders tekniska frågor över telefon och mail, samt att arrangera och leda kundmöten, både personliga och via telefon. Du arbetar aktivt för att leverera en hög service och har eget ansvar för dina kundrelationer.

Profil:

• Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller IT
• Du har erfarenhet av att arbeta som teknisk support och har kunskaper i Active Directory
• Du talar och skriver obehindrat på svenska såväl som på engelska
• Det är meriterande med eftergymnasial utbildning inom teknik eller IT samt kunskaper inom Windows Server, Exchange och Vmware

För att trivas i rollen har du en god teknisk förståelse och en förmåga att självständigt strukturera och planera ditt arbete. Du har intresset och viljan att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar och god service. Vidare har du en lösningsorinterad inställning till problem samt en fallenhet att knyta nya kontakter och bygga långsiktiga kundrelationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Professional hosting manager, service manager, teknisk support, teknik, support, IT, Karlstad, heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Enligt överenskommelse., Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 26 april 2017

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024