Teknisk kundtjänstmedarbetare till Electrolux!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundkontakt och service? Vill du arbeta i ett modernt och tekniskt bolag i framkant? Nu söker Electrolux en ny kundtjänstmedarbetare till deras huvudkontor i Stadshagen. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en kundtjänstmedarbetare till deras eftermarknadsteam som arbetar mot Electrolux privatkunder. Du kommer bli en del av ett team om ca. 10 personer som sitter i ljusa lokaler mitt i Stockholm.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Electrolux. Uppdraget kommer att vara på heltid och initialt sträcka sig 4 månader framåt med chans till förlängning med förutsättning att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kundservicemedarbetare har du nära dialog med kollegor och din chef för att säkerställa att du håller en hög kvalité i varje kundkontakt. Du kommer blir en del i deras eftermarknadsteam som säkerställer att Electrolux befintliga kunder får rätt stöd när de behöver nya tillbehör eller reservdelar till sina köpta produkter. Så som i många branscher är eftermarknaden en viktig kanal för att bygga lojalitet och en viktig del i ditt uppdrag är att förvalta varje kontakt på ett sätt som både gör kunden nöjd och inspirerad.

I denna roll kommer du ansvara för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, prisfrågor, orderläggning, e-handelssupport och givetvis rådgivning kring reservdelar. Din huvudsakliga arbetsverktyg är telefon & ärendehanteringssystem samt mail.

Du kommer t.ex. att:


* Kommunicerar ofta med kunder som behöver stöd i att hitta rätt reservdel
* Du ansvarar för att skapa nya affärer genom aktiv försäljning till de kunder du har kontakt med
* Du har nära kontakt med ansvariga för e-handel, logistik och försäljning.
* Arbeta med förbättringar av processer


Denna tjänst passar dig som vill ha möjligheten att vara med och bidra till att förädla hur ett marknadsledande bolag kommunicerar med sina kunder, något du kommer ha stor nytta av under din karriär. Du blir en viktig del i ett team och möjligheterna att utvecklas är stora för den som engagerar sig. På kontoret finns tillgång till träningslokaler och härliga lunch och fikaställen.

VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet inom service och gärna av att arbeta operativt som administrativt


* Har god systemförståelse och har lätt för att sätta sig in i nya system
* Talar flytande svenska och engelska


Det är extra meriterande om du har något års erfarenhet inom kundservice alternativt har arbetat med teknisk rådgivning sedan tidigare. Vidare kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Som person är du är entusiasmerande och har förmågan att använda frågeteknik för att få kunder att beskriva sitt behov. Du har en stor portion tålamod och visar engagemang genom din genuina nyfikenhet. Du älskar att engagera dina kollegor och är förmodligen den som drar ihop ditt team till AW. Du är företagsam och har i tidigare roller visat detta genom att inte bara hitta problemen, utan genom att ha drivit igenom förbättring där det behövts. Vidare ser vi att du är flexibel och anpassningsbar.


* Talar och skriver flytande svenska och engelska då båda språken används dagligen i arbetet
* Tidigare erfarenhet av sälj, support, kundtjänst eller liknande roll
* Har kunskap i Excel samt god systemvana


Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem.

Som person är du framförallt ansvarstagande då du självständigt ser till att dina arbetsuppgifter blir utförda och att du arbetar så proaktivt som möjligt. Du är inte rädd för att skapa nya relationer och att arbeta i team är något du ser som en självklarhet. Vidare ser vi att du är prestigelös och har lätt för att anpassa dig till olika situationer och ser positivt på utmaningar.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: December
* Omfattning: Heltid, 4 månader med möjlighet till förlängning
* Arbetstider: 8:00-16:30
* Placering: Stockholm, Stadshagen
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Electrolux önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
Electrolux Electrolux är en av världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner samt motsvarande utrustning för professionell användning, så som tvättmaskiner, diskmaskiner, kylsåp, spisar och dammsugare. Konsumenter köper mer än 50 miljoner Electroluxprodukter i 150 länder varje år. Electrolux fokuserar på innovativa lösningar och en design som ska leva upp till konsumenternas förväntningar. De lägger stor vikt vid att utveckla sina anställda och ständigt utmana dem till att sikta högt och uppnå resultat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 4 månader med möjlighet till förlängning Kontorstider
  • Publicerat: 30 november 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024