Teknisk Projektledare till PMC Hydraulics AB

Arbetsbeskrivning

PMC Hydraulics AB, som ingår i PMC Group, utvecklar och tillverkar kundspecifika hydraulaggregat och systemlösningar till kunder inom Mobila system samt Marina och Industriella applikationer. Komponentförsäljning, service och support hanteras rikstäckande från någon av våra sju orter i Sverige. Företaget har ca 170 anställda och omsätter drygt 450 MSEK.

Som Projektledare förväntas du i nära samarbete med övriga inom produktion, teknik, montage och försäljning att verka för att leverera enligt specifikation, följa tidplan och leva upp till kundens förväntningar.

Dina arbetsuppgifter 

* Att driva försäljningsprojekt från klarlagd order till komplett leverans
* Att driva utvecklingsprojekt, både interna och externa
* Att driva transferprojekt inom företaget
* Att ansvara för att leveransprojekt håller budget, överenskommet täckningsbidrag och att leverans sker enligt order från kund
* Att ansvara för kundkontakter och avstämning med kund efter klarlagd order
* Att bidra till att underhålla och utveckla ledningssystemet avseende projektprocessen
* Att öka effektiviteten i processer och metoder inom ansvarsområdet och att bidra med kunskap, råd inom funktionen genom att vara en bra lagmedlem
* Att ansvara för att leveransernas tekniska underlag färdigställs och levereras i tid

Din bakgrund 

* Högskoleingenjör eller motsvarande är ett krav, gärna med inriktning hydraulik eller maskin och med stort maskintekniskt intresse
* Certifiering inom hydraulik är meriterande
* Yrkeserfarenhet från design och konstruktion av hydrauliska och mekaniska system inom industrin är meriterande
* Erfarenhet som projektledare med kommersiellt fokus
* Grundläggande kunskaper inom ekonomi, genom utbildning eller erfarenhet
* För uppdraget är det viktigt att du hanterar både svenska och engelska i tal och skrift, medan övriga språk är meriterande

Dina egenskaper

Som person är du drivande, målfokuserad, strukturerad i kombination med att du är kommunikativ och har en vilja att förbättra/förenkla. Du trivs med att samarbeta med olika funktioner i företagen och att ha kundkontakter samt har ett gott ordningssinne och kommer till avslut.


Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Pernilla Nicklasson på tel 0729-88 95 07.

Din ansökan önskar vi senast den 20 oktober 2013.

Vi ser fram emot din ansökan!

Randstad är ett världsledande bemannings- och rekryteringsföretag och få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. 

Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 15 oktober 2013

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


24 april 2024

Director, Engagement Executive

Director, Engagement Executive

24 april 2024

Director, Deployment Lead

Director, Deployment Lead

24 april 2024