Teknisk support / First line support inom nätverk / Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

IP-Only är ett snabbväxande telekombolag som på några få år har vuxit från 65 anställda till att idag vara ca 800 totalt i koncernen. De växer både organiskt och genom uppköp av andra företag. De bygger ett eget och öppet fibernät över hela Sverige och levererar allt från fiberanslutning till privatpersoner till stora driftlösningar för företag med stora kapacitets- och säkerhetskrav.

Som first line support sitter du på företagets kontor i Stockholm. Arbetstiderna varierar mellan 07.00-21.00 vilket innebär att du ibland kan komma att jobba kvällstid.

Arbetsuppgifter:

Som teknisk support arbetar du med tekniska ärenden från både privatkunder och mer kapacitetskrävande företagskunder. Samtalen gäller bland annat felsökning av nät, konfigureringar eller olika komplexa nätverksfrågor. Vissa ärenden löser du på egen hand snabbt och vissa ärenden är mer omfattande och kräver mer djupgående felsökningsarbete. Du ingår i ett team av tekniker där ni tillsammans arbetar för att på bästa sätt lösa varje ärende. Du tar även emot ärenden från kundtjänst som eskalerar större tekniska frågor till denna servicedesk, och du kan i vissa ärenden eskalera frågor vidare till NOC.

Profil:

• Eftergymnasial utbildning inom IT/data/nätverk
• Mycket goda kunskaper om nätverk
• Flytande i tal och skrift på svenska och engelska
• Meriterande med erfarenhet av teknisk support

För att trivas i rollen är du serviceinriktad och motiveras av att supporta och hjälpa andra. Då rollen innebär mycket extern såväl intern kontakt är du social och besitter en god kommunikativ förmåga. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga då du arbetar nära tillsammans med dina kollegor. För att lyckas i rollen drivs du av att hitta lösningar på problem och du tar stort ansvar för ditt arbete. Vidare ser vi att du har ett stort intresse för nätverk och ny teknik.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hanna Jönsson på hanna.jonsson@bravura.se. Har du frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Helpdesk, 1st line, 2nd line, Uppsala, omgående, teknik, kundtjänst, felsökning, IT, nätverk, telekom, tekniker, konfigurering, konfigureringar, heltid, IP-Only

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura Stockholm
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 februari 2019

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024