Teknisk Support, Monitor & Control

Arbetsbeskrivning

Xylem (XYL) is a leading global water technology provider, enabling customers to transport, treat, test and efficiently use water in public utility, residential and commercial building services, industrial and agricultural settings. The company does business in more than 150 countries through a number of market-leading product brands, and its people bring broad applications expertise with a strong focus on finding local solutions to the world's most challenging water and wastewater problems. Launched in 2011 from the spinoff of the water-related businesses of ITT Corporation, Xylem is headquartered in White Plains, N.Y., with 2011 revenues of $3.8 billion and 12,500 employees worldwide. In 2012, Xylem was named to the Dow Jones Sustainability World Index for advancing sustainable business practices and solutions worldwide.

The name Xylem is derived from classical Greek and is the tissue that transports water in plants, highlighting the engineering efficiency of our water-centric business by linking it with the best water transportation of all that which occurs in nature. For more information, please visit us at www.xyleminc.com.

Teknisk Support, Monitor and Control

Hos oss arbetar 13 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt - hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. Xylem hade 2013 en omsättning på 3,8 miljarder dollar. För ytterligare information se xyleminc.com

Arbetsuppgifter och tjänsten
Vi söker en självgående och serviceinriktad Supportingenjör inom Monitor & Control som vill ha kontakt med hela världen.

Vi är nu i processen att förstärka sin avdelning "Technical Support". Avdelningens ansvar är att kontinuerligt arbeta med att vidareutveckla och stödja supportavdelningar i våra säljbolag världen över. Avdelningen skall ha kontroll över de olika supportavdelningarnas kompetensnivå inom området Monitor & Control och arbeta med att utveckla kompetensen så att man lokalt kan ta hand om sina kunder. Avdelningen ska även stödja säljorganisationen på ett professionellt sätt i olika frågor. Vid produktlanseringar skall avdelningen vara med och stödja projektet genom att, tillsammans med marknads-avdelningen, ta fram utbildningsplaner för säljbolagen samt genomföra utbildningen. Avdelningen skall vara det ultimata expertcentrat dit säljbolagen kan vända sig då deras kompetens inte räcker till.

Som Teknisk Supportingenjör kommer du att ge teknisk support till säljbolagen för M&C produkter samt ge förslag till olika tekniska lösningar. Du kommer även att jobba med att utbilda och bygga upp teknisk kompetens på Säljbolagens serviceavdelningar. Du är placerad på kontoret i Sundbyberg men i rollen ingår resor till våra säljbolag som är spridda runt om i världen. Resor kommer att utgöra 30-50% av tjänsten.

I arbetet ingår också att;
- utföra systemtester
- vid behov bistå i utvecklingsarbete
- skapa standardkonfigurationer till våra styrenheter
- ingå i förbättringsprocesser och projekt för att utveckla support
- medverka till att utveckla rutiner för avdelningen.

Erfarenhet, utbildning och person
För att vara framgångsrik i denna roll har du en högskoleutbildning inom el/elektronik/data/datakommunikationsområdet. Du har arbetat några år som ingenjör, gärna inom elektronik och/eller data. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av teknisk support och även om du har erfarenhet av att utveckla servicetjänster t ex installations-, felsöknings- och supporttjänster till professionella kunder.

Du har en god teknisk förståelse och du har mycket goda kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper! Vi söker efter dig som agerar affärsmässigt, är analytisk samt förstår kundens behov och prioriteringar. Du är även flexibel i ditt sätt att arbeta och är inte rädd för att fatta egna beslut i det dagliga arbetet. Framförallt är du självgående, serviceorienterad och trivs med att stötta både medarbetare och kunder.

Xylem erbjuder dig en kreativ miljö med engagerade och hjälpsamma arbetskollegor. Gå med i Xylem IF och träna eller tävla med dem i simning, fotboll, löpning, skidåkning och andra sporter. Gå med i konstföreningen och var med i konstutlottning, ställ ut egna alster eller häng med på teater. Du kan även åka på volontärresor med Xylem Watermark, deras företagsprogram för samhällsinsatser: www.xylemwatermark.com.

Låter det intressant? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Xylem med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via www.levelrecruitment.se och klicka på "Lediga jobb" eller gå till http://korta.nu/AK7. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Gerd Lundberg på 08-120 50 423. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!

Representant för Unionen är Sonja Wiedenhoeft och representant för Sveriges Ingenjörer är Carl Nilsson, 08-475 60 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jacob Linusson
08-120 50 424
Jessica Fogelsjöö
08-120 50 425
Amelie Löjdahl

Amelie Löjdahl
08-120 50 428
Xylem Inc
+468 475 64 54

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Level Recruitment
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Negotiable
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 29 juni 2015

Besöksadress

Skeppsbron 26, Stockholm
None

Postadress

Skeppsbron 26
Stockholm, 11130

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024