Teknisk support / produktutbildning

Arbetsbeskrivning

Utbildning/ Teknisk support Vår ökade försäljning till nya kunder medför att vi behöver förstärka vårt team för produktutbildning och teknisk support med ytterligare en person. Arbetsbeskrivning Du kommer att hjälpa våra kunder med driftsättning, felsökning och att ge förslag på tekniska lösningar, främst via telefon och mejl.Ibland kan besök hos kunder och på anläggningar förekomma. Du kommer att hålla produktutbildningar för kunder såväl i Sverige vid vårt utbildningscenter i Landskrona som utomlands hos kunder.Du kommer att delta i produktutvecklingsprocessen genom att ge förslag till förbättringar i befintliga och nya produkter, och du kommer att delta till viss del i produktveriferingstester. Du kommer också att vara ett stöd till våra tekniska säljare, genom att hjälpa dem med tekniska lösningar och förslag. Kvalifikationer Vi tror att du är tekniskt utbildad på högskole- eller annan eftergymnasial nivå med inriktning styr/automation eller el/tele.Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift, tyska eller annat språk är en merit.Du har god kunskap om styr och reglersystem (helst inom fastighetsautomation) och en mycket god förmåga att snabbt sätta Dig in i komplexa system.Du har pedagogisk förmåga och har lätt för att kommunicera och är utåtriktad. Resor ingår i tjänsten: Första året ca 5-10 dagar per år, på sikt uppskattar vi till ca 50-75 dagar per år Maila din ansökan till REGIN utvecklar och marknadsför produkter för styrning och övervakning av fastigheter ( fastighetsautomation).Vårt produktprogram omfattar överordnade styrsystem och ett av marknadens bredaste program för klimatstyrning.Vi är representerade i ett fyrtiotal länder, genom egna kontor, via återförsäljare, partners eller agenturföretag. Huvudkontoret ligger i Kållered, Göteborg och vi har kontor i Stockholm, Paris, Berlin, Madrid, Hong Kong och Singapore.Huvuddelen av utvecklingsavdelningen finns i Landskrona, och merparten av produktionen sker i Sverige.I Landskrona finns också delar av kundsupportteamet som jobbar med avancerad teknisk support, i Landskrona finns också vårt utbildningscenter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Team leader HW and Embedded SW Jakob Nordgren
0418-446 761
Manager Indoor Sales and Support Henrik Odén
031 720 02 09
Chefsassistent Annika Järpmyr
031-7200200
Marketing Communications Manager Inga Hedman
031-7200200
Team Leader Test Jakob Nordgren
+46418 446 761

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AKTIEBOLAGET REGIN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 24 september 2010
  • Ansök senast: 15 oktober 2010

Besöksadress

BANGÅRDSVÄGEN 35
KÅLLERED

Postadress

BOX 116
KÅLLERED, 42822

Liknande jobb


2 maj 2024

18 april 2024