Teknisk support - Serversupport

Arbetsbeskrivning

Stream International Nordic AB erbjuder teknisk kundsupport på den nordiska marknaden. Våra kunder är högteknologiska företag som valt att lägga ut supporten på entreprenad. Stream hjälper både privat- och företagskunder med teknisk support. Eftersom Streams kontor i Helsingborg är det enda i de nordiska länderna så tillhandahåller vi support på danska, finska, norska och svenska. Vi ska nu bygga upp ett team som ska ge support på servers och storagesystems. Supporten sker främst emot stora företagskunder. Kunderna besitter hög teknisk kunskap vilket innebär att man måste kunna ge adekvat teknisk information. Supporten ges i huvudsakligen på telefon men support via e-mail förekommer också. Då supporten kan bli på engelska är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i teknisk engelska. Du ska även vara beredd på att genomgå en dansk eller norsk språkkurs för att sedan ge support till danska och norska kunder. Vi tillhandahåller intern utbildning i specifika klientapplikationer, kundhantering, felsökning etc. Vi kan även erbjuda goda utvecklingsmöjligheter och vidareutbildning. Vi vill att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du även kan prata norska eller danska. Du måste ha mycket goda hårdvarukunskaper samt erfarenhet av arbete med servrar. Det är även viktigt att du har goda sociala och kommunikativa färdigheter

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stream
  • 7 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 26 september 2008
  • Ansök senast: 20 oktober 2008

Besöksadress

Rönnowsgatan 8
None

Postadress

Rönnowsgatan 8
HELSINGBORG, 25225

Liknande jobb


31 oktober 2024