Teknisk support (SPOC)/nätverk/Cisco till multinationellt telekomföretag

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Ett multinationellt företag inom telekombranschen, som äger och driftar ett av de största fiberoptiska näten i världen. De har tusentals kunder och finns i över 80 länder. Du kommer att arbeta på företagets huvudkontor i Stockholm.

Arbetsuppgifter:

I rollen som teknisk support har du kontakt med företagets kunder via mail och telefon och loggar varje ärende samt åtgärd i rätt system. Du utför också den felsökning eller tekniska åtgärd som krävs för sitationen, alltid med KPI:er och SLA:er i åtanke. Ärenden som inte går att lösa i tid eskaleras till andra avdelningar. Under pågående felsökning/åtgärd skriver du rapporter till kunden för att få varje kund att känna sig uppdaterad kring deras ärende. Du arbetar även med konfigurering, felsökning och dataanalyser. Avdelningen arbetar skift och har öppet 24/7, 365 dagar om året.

Profil:

• Eftergymnasial teknisk utbildning, inom exempelvis nätverk eller telekommunikation
• kunskap inom telekommunikation, transmission, routingprotokoll, TCP/IP-teknik, routing och switching
• Certifieringar inom Cisco och/eller Juniper är starkt meriterande
• Flytande kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift. Det är även meriterande om du kan spanska.

Vi söker dig som är serviceminded, stresstålig och har god samarbetsförmåga. Du har lätt för att hantera kunder, är ansvarstagande och har god problemlösningsförmåga. Därtill har du lätt för och ett intresse för att lära dig nya tekniker, system och rutiner.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, centralt
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: SPOC, NOC, telekommunikation, TCP/IP, konfigurering, routing, switching, CISCO, Juniper, telekom, teknik, english, spanish, engelska, spanska, CCNA, CCNP, VPN, transmission, router, routerprotokoll

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 20 februari 2017

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Nätverkstekniker

Nätverkstekniker

24 april 2024

IT-tekniker Mölndal

IT-tekniker Mölndal

23 april 2024

Network Specialist

19 april 2024

Network Technician

Network Technician

22 april 2024