OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AddSecure fokuserar på kultur och värderingar, utveckling av medarbetares kompetens och kundfokus. Enkelhet, laganda och samarbete återspeglas i alla led och att vara en del av teamet handlar om att skapa värde för kollegor, kunder och samhället i stort. De söker nu förstärkning av en teknisk support för att utvecklas långsiktigt hos dem, i mitten av deras digitaliserings och-expansionsfas.
OM TJÄNSTEN
Addsecure är en ledande europeisk aktör inom säkrad kritisk kommunikation. Företaget förser över 50 000 kunder och partners runt om i Europa med säkra kommunikationslösningar inom övervakade larm och kritisk IoT-kommunikation. Ambitionen med uppdraget är långsiktig och löper tillsvidare förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Introduktionen sker genom att du tilldelas en mentor som kommer finnas tillhands första halvåret, innan du börjar arbeta mer självständigt.
Du erbjuds
* Utvecklingsmöjligheter inom IT
* Mentorskap
* Möjlighet att vara med i en expansionsfas och transformation från analoga till digitala system
* Vara en del av ett team på 15 personer med en öppen och varm stämning där att ta hjälp av sina kollegor är en självklarhet
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar 50 % av dagen med telefonin mot kund, och 50% av dagen direkt med systemet. Detta innebär bland annat att du:
* Hanterar beställningar felanmälningar som inkommer från kunder, larmmottagare och partners via telefon, och e-post
* Ger support i tekniska frågor internt och externt, vad gäller företagets tjänster och terminaler
* Har kontakt med kunder och entreprenörer samt har uppföljning på kund och systemärenden
VI SÖKER DIG SOM
* Du har en gymnasial utbildning om IT
* Du har någon typ av erfarenhet av teknisk telefonsupport
* Du har goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
* Du har god vana av att arbeta i datasystem samt grundläggande kunskaper i konfigurering och nätverk
Som person är du:
* Serviceminded – då större delen av rollen innebär kundkontakt
* Kommunikativ – då du förväntas kommunicera både internt och externt
* Samarbetsförmåga – då du kommer arbeta i team
Övrig information
* Start: omgående
* Omfattning: heltid
* Arbetstider 8-17 med 60 minuters rast
* Placering: Telefonplan
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Addsecures önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Addsecure förser över 50 000 kunder och partners runt om i Europa med säkra kommunikationslösningar inom övervakade larm och kritisk IoT-kommunikation. Totalt har AddSecure levererat närmare 400 000 uppkopplingar och en miljon enheter. AddSecure erbjuder lösningar inom följande segment; Smart Alarms, Smart Rescue, Smart Grids och Smart Transport. Lösningarna - som hjälper till att rädda liv, skydda egendom och säkra viktiga samhällsfunktioner - är flexibla, lätta att installera och bidrar till att öka kundernas konkurrenskraft. Företaget grundades i början av 1970-talet och har idag mer än 450 anställda. AddSecure har sitt huvudkontor i Sverige och regionala kontor samt ett nätverk av distributörer runt om i Europa. AddSecure ägs av Abry Partners, en amerikansk private equity-fond som grundades 1989 och som har sitt huvudkontor i Boston.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231