Teknisk support till Charge Amps!

Teknisk support till Charge Amps!

Arbetsbeskrivning

Charge Amps, bolaget som brinner för hållbara laddlösningar, letar nu efter två nya stjärnor till Technical Support teamet! Är du en person som brinner för att grotta ner dig i tekniska problem och lösa de tillsammans med kunder och andra kollegor? Då kan denna tjänst vara något för dig - vi ser framemot att lära känna dig efter att du har skickat in din ansökan!

OM TJÄNSTEN
"Create a brighter future" - det är Charge Amps mission, och i takt med deras tillväxt planerar de nu att ta in 2 nya supportmedarbetare. Supportorganisationen hos Charge Amps består idag av ca. 10 personer där vissa av de tillhör kontoren i Finland och Spanien. Majoriteten av supporten sitter i Solna, och där kommer även du ha din utgångspunkt.

I rollen som Technical Support Agent kommer du främst ha kontakt med enskilda slutkunder, partners och företag som har köpt in Charge Amps laddlösningar för elbilar. Du kommer att hjälpa installatörer som monterar Charge Amps laddboxar exempelvis när det uppstår problem med uppkoppling mot nätverket, dessutom så kommer du felsöka laddboxar som inte laddar som de ska.

För att trivas som bäst i den här rollen ser vi att du har ett stort teknisk intresse och brinner för hållbarhet. Du kommer lära dig mer om Charge Amps produkter, och även ges utrymmet att arbeta nära utvecklingsteamet.

Du erbjuds
- Möjligheten att bli del av ett team med kompetenta kollegor som är dedikerade till att skapa en mer hållbar värld
- Möjligheten att bli en del av ett växande bolag, där du har stor möjlighet att påverka och bidra till din egen såväl som bolagets utveckling
- Möjligheten att få lära dig mer om nya produkter inom elbilsladdning och arbeta i ett företag med fokus på hållbarhet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hanterar inkommande ärenden via telefon och email, samt i deras ärendehanteringssystem Zendesk
* Ger högklassig service till installatörer i fält och hjälper till med utbildning av nya installatörer


VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant högskoleutbildning inom nätverksteknik och/eller elteknik. Har du enbart gymnasieutbildning så ser vi att du kommer behöva ha dokumenterad relevant erfarenhet av nätverks- eller elteknik
- Har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna med inslag av teknisk support och eMobility
- Har mycket goda kunskaper i såväl svenska som i engelska i tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att ha arbetat i olika ärendesystem, gärna Zendesk
- Arbetar med/har arbetat med system för elbilsladdning
- Erfarenhet av cloud applikationslösningar samt har kunskap om nätverk, elektronik eller elteknik/elinstallation
- Goda kunskaper i tal och skrift i något av språken spanska, franska, tyska, finska eller portugisiska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kommunikativ
- Ansvarstagande
- Strukturerad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Går du vidare till slutskedet i processen kommer även en bakgrundskontroll att genomföras.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Charge Amps is a pioneering provider of charging solutions for electric vehicles. Through intelligent and sustainably produced products, Charge Amps accelerates the shift towards electric mobility. Charge Amps was founded in 2012 in Stockholm, Sweden. Today, the company has 160 colleagues, operates in nine countries and works toward end consumers, retailers and larger companies.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2023
  • Ansök senast: 18 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024