Teknisk support till den världsledande leverantören av Eye Tracking

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på det innovativa företaget Tobii som arbetar med teknik i framkant? Tobiis produkt gör det för datorn möjligt att veta exakt vart användaren tittar och deras teknik har gett tusentals människor med särskilda behov möjlighet att kommunicera. Är du en problemlösare med ett stort tekniskt intresse är du den vi söker!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Tobiis räkning en teknisk support. Tobii, som är världsledande leverantör av Eye Tracking och Eye control, söker nu förstärkning till affärsområdet Assistive Technology. Assistive Technology arbetar med specialutvecklad mjuk- och hårdvara som ger användare med exempelvis funktionshinder möjlighet att leva ett mer självständigt och rikare liv.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Tobii. Tobiis intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:


* Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
* Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER
Som teknisk support kommer ditt övergripande ansvar vara att ge first och second line support till företagets skandinaviska kunder på både svenska och norska. De personer du kommer att supportera kommer att variera och det kan vara exempelvis funktionshindrade, personliga assistenter eller återförsäljare. Kommunikationen kommer att ske via Skype, e-mail, instant messaging, telefon samt via fjärrstyrning av kundernas datorer.

Som teknisk support kommer du att arbeta nära produktutvecklingen och du kommer att ge feedback till utvecklingsteamet och produktansvariga om produktkvalitet och kundönskemål.

Vidare kommer du till exempel att:


* Felsöka tekniska problem med Tobii samt Windows
* Förklara funktioner och möjligheter i Tobiis egna produkter till kunder
* Eskalera problem till third line utvecklarsupport genom felbeskrivningar och buggrapporter


Utvecklingsmöjligheter:
Vill du få chansen att få in en fot på ett innovativt och världsledande teknikföretag är detta uppdraget för dig. Du kommer att få en god och djup förståelse för Tobiis produkter och på sikt finns möjlighet att gå vidare inom bolaget. Tobiis intention är att du efter 6 månader ska bli direktanställd av dem, förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

VI SÖKER DIG SOM
Har ett stort tekniskt intresse och har tidigare erfarenhet av teknisk support eller från en kundtjänst där du supporterat skandinaviska kunder. Eftersom att du som teknisk support kommer att arbeta mot Skandinavien samt resten av världen är det ett krav att du som söker är flytande i svenska och engelska och har grundläggande kunskaper i norska.

Vidare har du goda kunskaper inom användning och administration av Windows operativsystem.

Det är meriterande om har grundläggande kunskaper i tyska, men det är inget krav.

Som person är du en problemlösare som är genuint intresserad av att hjälpa andra människor. Du har förmågan att sätta dig in andra människors situationer och förklarar på ett pedagogiskt sätt så att de förstår vad du menar. Vidare har du tålamod och hanterar på ett tillmötesgående och professionellt sätt att många av Tobiis kunder inte är tekniskt lagda och/eller har begränsad möjlighet till kommunikation. Som konsult är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya situationer.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn03@academicwork.se under kontorstid. Kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

START: Omgående

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: 6 månader med chans till överrekrytering

UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider

PLATS: Stockholm

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Tobii är världsledande leverantör av Eye Tracking och Eye Control, en teknik som gör det möjligt för datorn att veta exakt vart användaren tittar. Denna teknologi har gett tusentals människor med särskilda behov möjlighet att kommunicera. Tobiis teknik används i stor utsträckning inom olika forskningsfält och som ett sätt att styra datorer. Tobii har 400 anställda globalt varav 200 av dessa arbetar på deras huvudkontor i Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 6 månader med chans till överrekrytering Kontorstider
  • Publicerat: 19 juni 2014

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024