Teknisk support till världsledande bolag inom Kyla

Teknisk support till världsledande bolag inom Kyla

Arbetsbeskrivning

Vi på Bee Bemanning AB söker just nu en konsult till vår kunds First Line support i Stockholms län.

Företaget grundades 1924 och är idag världsledande inom värmepumpar och luftkonditionering.

Uppdraget
I rollen som teknisk support medarbetare arbetar du med att hjälpa kundens installatörer/kunder att få snabbare hjälp på sitt problem. Detta innebär att du tar emot de första inkomna samtalen där din uppgift blir att;

1) Slussa kunderna dem vidare till rätt avdelning
2) Registrera supportärenden i system
3) Få installatören/kunden att ladda ner kundens tekniska appar för framtida självhjälp.
4) Vidare kommer du att vägleda kunderna i apparna för att kunna lösa deras problem. Går det inte att lösa problemet så uppdateras ärendet i systemet och slussas vidare till Second Line Support där vår kunds kyltekniska specialister arbetar.

Vem är du

Vår kund söker dig som har ett intresse för teknik och kundservice. Det är meriterande om du tidigare har arbetat eller har ett intresse för energiteknik och kylbranschen.
Önskemål från kunden är att du tidigare använt telefon och dator som arbetsredskap från exempelvis helpdesk/callcenter/kundtjänst. Följande egenskaper är viktiga för att passa in i rollen.

- Kommunikativ.

- Trivs att arbeta självständigt.

- Lugn.

- Lyhörd.

Vi uppskattar alltid ett samtal så du är mer än välkommen att kontakta vår rekryterare Philip på 073-7349388 eller maila på philip@beebemanning.se.

Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom kylbranschen som löpande löser rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet. Bolaget drivs av en ledning med lång erfarenhet från både rekryterings- och kylbranschen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bee Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2023
  • Ansök senast: 10 november 2023

Liknande jobb


5 april 2024