Teknisk support/Onboarding Specialist för App-lösningar hos Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad teknisk support/onboarding specialist till vårt affärsområde Apps på Svea Bank! På Svea skapar vi snygga, skräddarsydda och funktionella betallösningar och appar för våra kunder inom en mängd olika branscher. Har du ett tekniskt intresse och arbetat med någon form av support och vill ta steget in i en roll där du har möjlighet att växa och utvecklas vidare? Då kan den här rollen vara något för dig!

Vad kommer du att göra?
I den här rollen ansvarar du för att våra kunder får en trygg och smidig upplevelse av våra betallösningar. Du hjälper både nya och existerande kunder där du hanterar daglig support, både teknisk och administrativ. Arbetet innebär bl.a. felsökning av transaktioner som nekats, att stötta kunder vid test av t.ex. kort, Swish och fakturabetalning, support av hårdvara såsom iPad, Kassor och nätverk samt hjälpa våra utvecklare med frågor som rör implementationen av Svea Wallet. Du har telefonen och mailen som dina främsta arbetsverktyg. Det kan förekomma resor och jour i tjänsten.

Erfarenhet och kvalifikationer

- Meriterande med någon teknisk erfarenhet, gärna av system som består av både hårdvara och mjukvara.

- Erfarenhet av arbete inom support (t.ex. IT-support, produktsupport, kundsupport) eller arbete med mycket kundkontakt

- Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

- Meriterande om du haft motsvarade roll alternativt arbetat inom området och branschen

- B-körkort

Vem är du?
För att trivas i den här rollen gillar du att integrera med många olika människor både internt och externt. Du behöver ha ett tekniskt intresse och vara en person som drivs av att hitta lösningar på problem. Att ge högkvalitativ service är något du brinner för. Vi förväntar oss att du ska hålla en professionell framtoning i dina arbetssituationer samt är en proaktiv och lösingsorienterad. Vidare är du driven och kommer gärna med initiativ och förbättringsförslag. Du har en mycket god kommunikativa förmåga och är lyhörd för vad våra kunder behöver hjälp med.

Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. Svea Apps designar och utvecklar appar, self service-kassor samt betallösningar för appar. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2023
  • Ansök senast: 12 augusti 2023

Liknande jobb


9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024