Teknisk support/systemadministratör

Arbetsbeskrivning

Inom Västerbottens läns landsting finns sedan 2012 ett kompetenscentrum till stöd för i första hand nationella kvalitetsregister. Registercentrum Norr (RC-norr) erbjuder kompetensmässigt stöd för uppbyggnad, utveckling och drift av kvalitetsregister. Kvalitetsregistren ska utvecklas så att de på bästa sätt kan nyttjas både för verksamhetsutveckling och för forskning. RC-norr har kompetens inom IT, registerkonstruktion, statistik, verksamhetsutveckling, klinisk forskning, juridik, epidemiologi och hälsoekonomi. Vi fokuserar särskilt på att registerdata kommer till användning för uppföljning, analys, verksamhetsutveckling och forskning.

Vi är en mindre enhet med 14 anställda, där verksamheten till stor del bygger på ett nära samarbete mellan flera olika yrkeskategorier. RC-norr är en enhet som organisatoriskt är placerad inom landstingets Stab för Forskning och Utbildning (FoU).
Eftersom vår ansvarige för teknisk support/systemadministration nu går vidare till ett uppdrag som teknisk koordinator hos oss, söker vi en efterträdare.


ARBETSUPPGIFTER
Som teknisk support ansvarar du för att hantera tekniska frågor och problem som inkommer från användare via telefon och mail. Detta kan gälla systemspecifika frågor eller allmänna IT-frågor. Hantera och rapportera buggar för vidare åtgärd. Ta fram och upprätthålla uppdaterat användarstöd (manualer, instruktioner, blanketter etc.)

Den systemadministrativa delen av uppdraget består bland annat i att hjälpa användare med tillgång till konton och behörighet till olika system. Du ska också ansvara för att fortlöpande upprätta och uppdatera dokumentation av systeminställningar.

Du kommer även att utföra rutinmässiga regressionstester av de olika registerlösningarna inför uppgraderingar av plattformen och genomföra funktionstester av registerspecifik utveckling. Vidare handlar arbetet om att assistera med sammanställning av kravfångst från registerstyrgrupper.


KVALIFIKATIONER
Du bör ha akademisk utbildning inom Data/IT eller motsvarande teknisk kompetens. Tidigare erfarenhet av agil arbetsmetodik är meriterande, men ej ett krav. Eftersom detta är en tvärprofessionell bransch måste du kunna förklara teknik för icke-tekniskt utbildade (läkare, sjuksköterskor, läkarsekreterare, forskare etc.) samt högteknologiskt utbildade (systemutvecklare/programmerare).

All erfarenhet inom teknisk support, systemadministration och produktutveckling är meriterande, liksom erfarenhet av felsökning samt 1:a och 2:a linjens support inom teknikområden som Windows och MacOS operativsystem, webbläsare (Internet Explorer IE9-11, Google Chrome), fjärrskrivbord samt nätverksanslutningar.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Kontaktpersoner på detta företaget

Strateg Örjan Norberg
070-309 18 68
Enhetschef Jack Lysholm

Verksamhetskoordinator Helena Bogseth
090-785 72 69
Enhetschef Jack Lysholm
070-333 07 36
Enhetschef Elisabeth Lindmark
070-625 71 76
Enhetschef Örjan Norberg
070-309 18 68
Enhetschef, professor Jack Lysholm
070-3330736

Sammanfattning

Besöksadress

90185 Umeå
None

Postadress

Box 172
Umeå, 90189

Liknande jobb


19 maj 2024