OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EDB Business Partner är en av Nordens ledande IT-företag.Koncernen erbjuder lösningar inom verksamhetskritiska IT-tjänster.EDB strävar efter att vara en stark och nära IT-partner som med bred kompetens inom olika branscher och internationell närvaro hjälper sina kunder att få mesta möjliga nytta av sina IT-investeringar.Koncernen finns representerad i 13 länder, har 6 000 anställda och en årlig omsättning på SEK 9,5 miljarder, varav 1400 anställda och SEK 2,1 miljarder i den samlade svenska verksamheten.EDB Business Partner är noterat på Oslobörsen.En viktig förutsättning för ett bra samarbete inom outsourcing, är en stabil samverkansmodell baserad på tydliga ansvarsförhållanden och servicegarantier.Inom outsourcing har EDB under flera decennier samverkat med några av de största verksamheterna i Norden och därigenom byggt upp en unik kompetens på området.En mycket viktig roll för att få detta att fungera är vår Service Delivery Manager.Arbetsuppgifter: Ansvara för kunddialogen och att managera kundens förväntningar Ansvara för att hantera försäljning och kommersiella frågor Ansvara för att den operativa verksamheten i driftleveransen utförs enligt plan Ansvara för att avtalade tjänster levereras i enlighet med avtal och kunds förväntningar Ansvara för att uppnå rätt lönsamhet för kunduppdraget samt hantera ekonomisk uppföljning och prognostisering Huvudaktiviteter: Att följa upp och rapportera EDB:s leveranser Att proaktivt utveckla leveranserna i syfte att ge kund högre kvalitet, säkerhet och effektivitet Att säkerställa driftsmottagning av nya eller förändrade tjänster Att leda virtuella leveransteam Att hantera beställningar av nya tjänster och lösningar Att säkerställa korrekt fakturering och följa ekonomi Att utgöra eskaleringsnivå Kvalifikationer: För att lyckas har du i grunden en teknisk bakgrund samt någon typ av ledarutbildning.Vi förutsätter att ni har en mycket god teknisk infrastruktur kompetens och erfarenhet.Erfarenhet av leveransledning samt goda kunskaper om ITIL-processerna Incident Management samt Problem & Change Management är önskvärt.Vi ser också gärna att du har erfarenhet av förhandling med kunder.Som person ska du ha ett starkt driv och vara resultatinriktad samt intresserad av kunder och förhandling samt affärsmannaskap och ekonomi.Du arbetar strukturerat mot uppsatta mål men är också van att situationsanpassa arbetet vid behov.Du har erfarenhet av att arbeta med kunder inom privat och offentligverksamhet.Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift är ett krav.Du kommer att arbeta både internt och externt.Beroende på tidigare erfarenhet kommer du att arbeta antingen med egna kunder eller som del i ett team.Erfarenhet av applikationsförvaltning, systemutveckling och drift.Vi behöver din ansökan senast 18 Mars 2010 men skicka gärna din ansökan så snart som möjligt så intervjuer kommer att ske löpande.