Teknsik koordinator till Network Services Malmö

Arbetsbeskrivning

Network Services är ett specialistföretag inom data- och telekommunikation som grundades 2004. Sedan start har företaget haft en kraftig tillväxt med god lönsamhet, och har idag ca 115 anställda på kontoren i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Våra kunder är företag och organisationer med höga krav på säker kommunikation, som t ex internationella företag, operatörer, stadsförvaltningar, kommuner och landsting. Vårt arbetssätt präglas av ledorden Engagemang, Erfarenhet och Enkelhet.

Network Services erbjuder en spännande arbetsplats på ett företag med stark tillväxt. Vårt mål är att alla som arbetar hos oss skall må bra och ha kul tillsammans.

Som tillväxtbolag expanderar vi ständigt och behöver därför utöka vår organisation med en Teknisk Koordinator till vårt kontor i Malmö.


Din roll

Som SDC/teknisk koordinator ansvarar du för hantering av samtliga ärenden i enlighet med incidentprocessen och har i detta full befogenhet, samt fullt ansvar för att på daglig basis fördela arbetsuppgifter och resurser för att hantera incidenter. Vidare ansvarar du för att eskalera och fördela ärenden samt för att höja prioritet av ärenden. Detta ansvar omfattar även säkerställande av att Major Incident hanteras i enlighet med Major Incidentprocessen. I denna roll har du ett stort ansvar för proaktiv utveckling av processer, rutiner och verktyg kopplade till rollen, och skall kontinuerligt lägga fram förslag på förbättringsåtgärder och utvecklingsmöjligheter för Processägaren.

Dina arbetsuppgifter
- Övervaka incidenter för att säkerställa att SLA uppfylls
- Proaktivt arbete med förbättringar av processer, verktyg och rutiner
- Framtagning av dagliga statusrapporter på incidenter för att säkerställa att SLA uppfylls
- Säkerställa att alla ärenden som inkommer till SD registreras
- Säkerställa att alla ärenden får och har en ansvarig ägare
- Säkerställa att redan åtgärdade ärenden avslutas
- Säkerställa att KB uppdateras när incidenter avslutas
- Se till så att berörda parter informeras
- Eskalering av incidenter
- Kvalitetssäkra informationen i ärenden
- Klassificering och prioritering av incidenter
- Initiera en Major Incident
- Säkerställa att Major Incident hanteras i enlighet med Major Incidentprocessen
- Administration och koordinering av beställningar på serviceavtal och licenser
- Underhåll av dokumentation
- Leda mindre koordineringsprojekt
- Bistå i avtalsförhandlingar
- På teknisk nivå delta i arbetet med installation och konfiguration
- Hantera kontakter med leverantörer
- Aktivt delta samt bidra i servicemöten
- Ansvara för planering av beläggningsschema
- Koordinering av resurser
- Avrapportera till servicedeskansvarige
- Framtagning av SLA statistik, SLA rapporter, driftrapporter etc.

Din profil
- 5 års erfarenhet av arbete med ärendehanteringsverktyg
- ITIL-certifierad
- Erfarenhet av ett ITIL-baserat arbetssätt
- 3 års erfarenhet från arbete med drift och infrastruktur
- Erfarenhet av teknisk koordinering
- Erfarenhet av leverantörskontakter
- Erfarenhet av att självständigt ta fram processer och rutiner

Det är meriterande om du har
- CCNA certifiering
- ACMA certifiering
- Certifiering PPM eller liknande
- Erfarenhet av projektledning
- Högskoleexamen inom IT-områdetSom person är du positiv, driven, ambitiös och strukturerad. För att snabbt komma igång behöver du vara fokuserad, målinriktad och vilja ha roligt på jobbet!

Vårt erbjudande!
Du erbjuds en utmanande tjänst i ett expansivt, stabilt och ekonomiskt välmående företag. Nyckeln till framgång för Network Services ligger i ett fokus på kärnverksamheten i kombination med ett fokus på den enskilde medarbetarens vidareutveckling. Företaget erbjuder stor frihet under ansvar, bra lönevillkor samt förmånsprogram.


Låter det intressant?
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på "Sök jobbet" och lägg in dina kontaktuppgifter samt bifoga cv och personligt brev - det tar bara någon minut!

Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare, Elisabeth Ljungqvist på 0723-732138 alt. elisabeth.ljungqvist@networkservices.se

För mer information om Network Services gå in på: www.networkservices.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Ljungqvist

Recruiter Elisabeth Ljungqvist
+46 (0)8 410 23 100
Recruiter Elisabeth Ljungqvist
0723732138
Recruiter Elisabeth Ljungqvist
0723-732138
Recruiter Elisabeth Ljungqvist
+46 (0)723 73 21 38

Sammanfattning

Besöksadress

Borgarfjordsgatan 13
None

Postadress

Borgarfjordsgatan 13
Kista, 16440

Liknande jobb


29 september 2023

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

28 september 2023

27 september 2023

27 september 2023