Telefonisamordnare/Administratör

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Socialtjänst Gävle jobbar för positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Bland Socialtjänst Gävles ca 400 medarbetare finns socialsekreterare och behandlingspersonal som ger råd, stöd och hjälp till alla åldrar. Ambitionen är att göra det på hemmaplan och i närmiljö. Hos oss jobbar du alltid med barnens bästa i centrum och bygger insatserna på respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Vår hjälp gör Gävle tryggare.

Den Administrativa enheten vid Socialtjänst Gävle har ansvar för att ge god service med hög kvalitet till våra medarbetare och kommuninvånare. Vi har ett serviceansvar för i stort sett all administration som berör våra verksamheter.

Vi söker nu en telefonisamordnare/administratör till vår grupp.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med att samordna all hantering av våra telefoner och läsplattor samt ge service till våra medarbetare och kunder via vår internservice och reception. Viss fakturahantering kommer också att förekomma. Som administratör har du en viktig sammanhållande roll i vår förvaltning. Du kommer att tillhöra en grupp på 4 personer som ansvarar för våra receptioner och vår internservice. Alla har sitt eget expertområde varav telefonisamordnare är en av dessa. Övriga arbetar med bilsamordning, registrator och fakturahantering. Receptionsarbetet arbetar alla i gruppen med delar av dag samt att man backar upp varandras expertområden vid frånvaro.


KVALIFIKATIONER
Du har:
• Adekvat administrativ utbildning på minst gymnasienivå inriktat på de aktuella arbetsuppgifterna.
• Erfarenhet av beställningar gärna inom området telefoni/växel/mobiltelefoni.
• Erfarenhet av arbete med administration och arbete i reception/kundtjänst.
• Goda färdigheter i Microsoft Office programmen.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska.
• Körkort B.

Du ska vara serviceinriktad med gott bemötande, lyhörd, noggrann och en strukturerad organisatör med förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Uppdraget kräver att du har en mycket god samarbetsförmåga då du dagligen har kontakt med såväl interna som externa aktörer. Då arbetsuppgifterna ofta är självständiga krävs att du är handlingskraftig och drivande. Du ska vara trygg i dig själv och kunna hantera svåra situationer.
Det är meriterande om du är tekniskt intresserad och hänger med i den nya teknikutvecklingen gällande telefoni och läsplattor mm.
Det är också meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Agresso och kan ytterligare språk förutom Engelska.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Clerksén
026-17 97 13
Michael Almqvist
026-17 99 97
Erik Mäki
026-17 72 28
Marie Halilovic
026-17 91 78
Christina Andersson
026-17 24 10
Ola Eklöv
026-17 24 58
Sari Pajulampi
026-17 24 58
Anna Krentze
026-17 81 28
Monika Quadt
026-17 88 18
Lars Lodin
026- 17 29 90

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Socialtjänst Gävle Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 19 juli 2016

Besöksadress

80130 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80130

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024