Telefonist till Gemensamma försäkringsfrågor i Åmål

Telefonist till Gemensamma försäkringsfrågor i Åmål

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. 

Som telefonist på Gemensamma försäkringsfrågor på Försäkringskassans har du ett viktigt uppdrag, då du är våra medborgares första kontakt med oss. Du bidrar därmed till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som den svenska socialförsäkringen.

Telefoni, service, support
Vi söker dig som vill överträffa våra försäkrades förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som telefonist är du våra försäkrades första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen.

Som telefonist skapar du trygghet för våra försäkrade genom att förmedla samtalen vidare till rätt person eller instans, svara på frågor och/eller hänvisa till Försäkringskassans webbsida. Du har en betydande roll när det gäller att överträffa medborgarens förväntningar på bemötande, god service och tillgänglighet.

Det här är ett arbete för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som har


• slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• utmärkt datorvana
• mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• god pedagogisk förmåga
• goda kunskaper i svenska och engelska
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• förstår och värdesätter människors olikheter.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av växeltelefoni inom statlig myndighet
• god erfarenhet av posthantering och registrering gärna i handläggningsportalen HAPO
• god förmåga att hantera komplexa kundsituationer via telefon och vana att bemöta människor i svåra situationer
• vana av teamarbete och att arbeta gemensamt för att uppnå uppsatta mål.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske mellan den 28-31 mars. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en tjänst hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass.

Kontaktpersoner
Chef: Jeanette Flink Johansson, 010-112 47 37 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, 010-1131047 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Helena Andersson, helena.ma.andersson@forsakringskassan.se, Saco: Karoline Mellgren, 010-116 93, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 20 mars 2023.

Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2023
  • Ansök senast: 20 mars 2023

Liknande jobb


Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

3 maj 2024

2 maj 2024

30 april 2024