Telgebostäder söker förvaltningsassistent

Telgebostäder söker förvaltningsassistent

Arbetsbeskrivning

Ponto är ett ledande företag inom bemanning och rekrytering. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi företag och privatpersoner att hitta lösningar för att utvecklas. Våra uppdrag är oftast av långsiktig karaktär och merparten av anställningarna leder till tillsvidaretjänst antingen hos oss eller våra kunder. Vi ser det som att vår viktigaste uppgift är att generera ett positivt resultat för våra konsulter och kunder. Din konsultchef finns alltid tillgänglig som bollplank och för att stötta dig i att lyckas på dina uppdrag. Som anställd av Ponto omfattas du av gällande kollektivavtal.
#Nr1avtryckenergibryrossom

Telge Bostäder har ett viktigt uppdrag – att ge våra hyresgäster och Södertäljes invånare attraktiva och prisvärda boenden. Nu söker vi en biträdande förvaltare/kundförvaltare som tycker om att möta människor och som vill ta ett helhetsgrepp om våra kundkontakter. Uppdragets fokus kommer att vara samordning, både i specifika och i övergripande, gemensamma frågor.
 
En dag på jobbet
Du fungerar som ansiktet utåt mot våra hyresgäster. Ditt arbete innebär att du möter hyresgäster och hanterar frågor som kan vara felanmälan och andra hyresgästfrågor. Det kan handla om att du deltar på bostadsmöten, har telefon- och mejlkontakt med hyresgäster eller gör hembesök. Du kommer att hantera synpunkter och klagomål, anspråk på hyresreduktioner, brandfrågor, evakueringsfrågor, hantering av p-tillstånd samt övergripande samordning av andra gemensamma frågor. Du hjälper Förvaltaren med att följa upp beställning, både av interna leverantörer såväl som externa. Du kan vara projektledare för mindre projekt av teknisk karaktär. Kort och gott så innebär rollen en samordnande funktion i vår organisation med kundens bästa för ögonen.

I arbetsuppgifterna ingår:
• Stöd till Förvaltaren inom förvaltningsområdet
• Uppföljning av beställningar och leveranser inom ert förvaltningsområde
• Interna och externa kontakter med t.ex. projektledare, fastighetsskötare, kundservice, uthyrningen, externa entreprenörer samt andra systerföretag inom Telge-koncernen.
• Hantering av nycklar och blanketter, avtal och entreprenadbeställningar.
• Kontering av fakturor.
• Uppföljning och statistik.
• Projektleda mindre enklare projekt.
 
Mer om jobbet
Jobbet är av övervägande administrativ karaktär. Ambitionen är att vara mera ute i fastigheterna hos våra hyresgäster för att få en bra bild över läget samt komma med feedback till förvaltararen om vad som skulle behövas göras på området. Du rapporterar till din förvaltare som agerar arbetsledare inom det Förvaltningsområde som du tillhör. Samtidigt så ingår det att hjälpas åt, alla kundförvaltare, inom hela Förvaltningen vid sjukdom och annan frånvaro. Det pågår ett utvecklingsarbete inom Telge Bostäder där roller och ansvar ses över. Det innebär att arbetsuppgifterna kan förändras över tid.
 
Vi söker
Vi söker en person som är strukturerad, självgående och lika gärna arbetar självständigt som tillsammans med sina kollegor. Personen är trygg i sig själv och bekväm med att möta kunder, i både enklare och svårare situationer och har tydlig och god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. En serviceinriktad problemlösare med kundfokus, som gärna delar kunskap och stöttar och hjälper när det behövs. Personen ser fördelarna med att arbeta förebyggande och strävar mot ständiga förbättringar. Telges kärnvärden öppen, enkel, modig och personlig är viktigt att känna sig bekväm med. Vi är HBTQ-certifierade och värnar om dessa frågor.
 
Krav
• Gymnasie- eller yrkesutbildning med inriktning inom fastighetsförvaltning, eller relevant flerårig erfarenhet från kundserviceyrken inom bygg- eller fastighetsbranschen.
• Yrkeserfarenhet från fastighetsbranschen.
• Erfarenhet av att arbeta i fastighetssystem, gärna Vitec
• Svenska flytande i tal och skrift.
• Goda kunskaper engelska.
• Goda kunskaper i Officepaketet.
• B-Körkort
 
Meriter
• Erfarenhet av arbete som biträdande förvaltare alternativt kundförvaltare på ett bostadsbolag
• Erfarenhet av arbete med övergripande samordning av administrativa frågor
• Vana att arbeta i projekt
• Gärna andra språk, framför allt arabiska
• Erfarenhet av Vitec Fastighet och Vitec Hyra
 
Uppdraget är på heltid med start omgående tom 2020-12-31 med möjlighet till förlägning. Du kommer arbeta som konsult hos Ponto AB. Vi arbetar med löpande tillsättning så ansök så snart du kan!
 
 



Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2020
  • Ansök senast: 18 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


20 mars 2024

Fastighetsadministratör

15 mars 2024

Förvaltarassistent

Förvaltarassistent

5 mars 2024