Tentamenssamordnare

Tentamenssamordnare

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig med utpräglad servicekänsla och förmåga att samordna tentamen.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! 

Högskolegemensam stödverksamhet är vår övergripande administration och service som ger högskolans verksamheter stöd och hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. Vi hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring.

Fakultetsstöd är en av tio avdelningar inom högskolans gemensamma stödverksamhet. Avdelningen består av 25 medarbetare som har huvudfokus att ge lärosätets fakulteter stöd i sina olika verksamheter. Avdelningens arbete kännetecknas av såväl myndighetsutövning som stöd och service. Vi arbetar med studieadministration, handläggning av studentärenden och verksamhetsstöd till fakulteterna.

Arbetsuppgifter
Du samordnar salstentamen, tentamen på annan ort och högskoleprov på högskolan. Du ansvarar för rekrytering, utbildning och handledning av skrivvakter för salstentamen och högskoleprovet. I dina arbetsuppgifter ingår att upprätta rutiner, arbetssätt och att säkerställa rättssäkerheten i arbetet. I arbetsuppgifterna ingår även telefonservice, övrigt administrativt arbete och andra förekommande arbetsuppgifter inom anställningens område.

Behörighet och önskvärda kvalifikationer
Arbetet med tentamen innebär omfattande kontakter med människor. Alltså är relationsbyggande och god samarbetsförmåga viktiga delar i arbetet. Du är en del av en servicefunktion och därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla och förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för och lösa förekommande arbetsuppgifter med hög kvalitet. Vi lägger stor vikt vid att du är drivande, strukturerad, noggrann och effektiv.

Vi söker dig som har utbildning på lägst gymnasienivå och har erfarenhet av självständigt administrativt arbete. Du ska vara en mycket van datoranvändare och ha erfarenhet av att arbeta med program i Microsoft Office, i synnerhet Word och Excel. Du kan kommunicera väl både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Det är meriterande om du har administrativ arbetslivserfarenhet från högskola eller universitet.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 60 % med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar vanligtvis provanställning. Placering är på vårt vackra campus i Kristianstad med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut tas.

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är 2023-02-24.

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.


 


Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


 


Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


15 maj 2024

Skoladministratör

Skoladministratör

15 maj 2024

Administratör

Administratör

13 maj 2024