Theanders Bil AB söker Servicerådgivare

Arbetsbeskrivning

BMW Group levererar bilar i Premiumsegmentet, med varumärken som BMW, MINI, BMW Motorrad och Rolls-Royce. Våra fordon och delar levereras via generalagenten BMW Group Sverige till våra återförsäljare. Totalt finns det ett 60-tal olika återförsäljare och serviceställen runt om i landet. För mer info se www.theanders.bmw.se.

Vill du utvecklas i ett företag med en framgångsrik historik och med ett fantastiskt premiumbilmärke? Har du förmågan att kunna handskas med många uppgifter samtidigt som du levererar utomordentlig service till våra kunder?
 

Servicerådgivare till Theanders Bil AB i Lund

Vad vi kan erbjuda dig
Theanders Bil AB har en framgångsrik historik och är en välkänd återförsäljare av BMW i Region Syd. Vi är auktoriserade återförsäljare för BMW och vi utför service och reparationer på BMW och MINI, samt tillhandahåller reservdelar och tillbehör. Vi utökar vår verksamhet och kommer att flytta till nya fräscha lokaler enligt BMWs senaste arkitektur våren 2016. 

Vi är ett team på ca 30 personer där vi är hjälpsamma och har en hög trivsel på företaget. Du kommer att få delta i BMWs Certifieringsutbildning för Kundmottagning och kommer kontinuerligt delta i BMWs produkt- och vidareutbildningar.

Dina arbetsuppgifter
Som Servicerådgivare hos oss har du en mycket omväxlande roll där du har daglig kundkontakt avseende främst garantihandläggning. Du har vanligtvis många olika ärenden, av olika karaktär, igång samtidigt. Du är vårt ansikte utåt när det gäller hantering av service- och garantiärenden. Det innebär en ständig kundkontakt med hög grad av service, vilket våra kunder är vana vid.

I dina uppgifter ingår bl a följande:

• Kundkontakt angående service och/eller garantihandläggning
• Researcharbete
• Kontakt med BMW Sverige avseende garantiärenden
• Interna kontakter
• Backup vid Kundmottagning
• Boka in service
• Administration

Din profil
Vi ser att du har erfarenhet från branschen där du arbetat med liknande arbetsuppgifter. Det är en fördel om du har en teknisk kompetens och ett bilintresse i övrigt. Du har vana av service där du har en vilja av att alltid gör kunden nöjd.

Som person är du mycket serviceinriktad och har en hög social kompetens. Du uppskattas för din ärlighet och din professionalism. Du har ett lösningsfokuserat sätt att arbeta där du är mycket flexibel, snabb och effektiv i dina uppgifter. Då arbetet kräver många arbetsuppgifter samtidigt krävs det en hög stresströskel. Du har en stor vana av att ta diskussioner med kund där du är saklig, korrekt och har mycket "skinn på näsan". 

Tjänsten innebär en del administrativa uppgifter där vi kräver att du är noggrann, ordningsam och dedikerad i ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet i denna rekrytering.

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco. Har du frågor kring tjänsten (men ej för ansökan) är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Linda Dahlberg på linda.dahlberg@adecco.se. Tjänsten söker du senast 9/8.

Urval med intervjuer och videointervjuer kommer att påbörjas efter den 10/8.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Heltid Vardagar
  • Publicerat: 17 juli 2015

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Garantihandläggare

15 mars 2024

Warranty Manager

Warranty Manager

22 februari 2024

11 januari 2024

8 januari 2024