Tidsbegränsad anställning som Utredningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt. I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se




ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att vara akademikertrainee som utredningssekreterare med placering hos kommundirektören.
I dina arbetsuppgifter kommer du att bistå kommundirektören med följande:
-utföra enklare utredningar, inhämta underlag för olika typer av rapporter och tjänsteskrivelser
-göra rapporter/sammanställningar av olika enkäter och remisser samt bistå med förslag på remissyttrande.
Du kommer även att bistå kommundirektören i dennes arbete med kommunens styrprocesser genom att skapa presentationer med mera.
I uppdraget ingår även att bistå kommundirektören i uppföljningsprocessen av kommunens styrning.
Arbetet kommer att ge en unik inblick i hur kommunledningens arbete planeras, utförs och utvärderas.

KVALIFIKATIONER
Denna tjänst erfordrar en relevant högskoleexamen gärna med samhällsvetenskaplig inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig.
Meriterande om du har erfarenhet av utredningsmetodik och statistik.
Du som söker denna tjänst ska även kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, då denna tjänst kräver detta.
God datorvana och goda kunskaper i Word, Excel och Powerpoint är meriterande.
Ett stort intresse för samhällspolitik är meriterande.
Som person är du noggrann, flexibel och har en god samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Folkhälsostrateg Bea Scherp
0585-489 52
Facklig organisation
Växel 0585-487 00
Utredare Gustav Olofsson
0585-489 66
Kostchef Fredrik Kämpenberg
0585-488 89
Personalchef Peter Brändholm
0585-487 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lekebergs kommun, Kommunledningskontoret Fjugesta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2014-12-31
  • Publicerat: 28 mars 2014

Besöksadress

71681 Fjugesta
None

Postadress

Bang 7
Fjugesta, 71681

Liknande jobb


Administrativ handläggare

17 maj 2024

Projektledare till enheten för resiliensinsatser

Projektledare till enheten för resiliensinsatser

16 maj 2024