Till mindre bolag - ekonomiassistent i bred roll

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen?
Som del av ett mindre team av ekonomer arbetar du i en bred roll i ett mindre bolag som ingår i ett större sammanhang. Du arbetar tätt tillsammans med bolagets ekonomiansvarig och arbetar bland annat med fakturering, reskontra, tidrapporter för konsulter, kontering av leverantörsfakturor, löner och du har en hel del kontakt med chefer och konsulter. Tjänsten omfattar en stor kontaktyta och en självständig roll. Kommunikationen sker på både svenska och engelska.

Vem söker vi?
Vi söker dig med bred erfarenhet inom ekonomiområdet och av stor vikt är även att du har någon form av erfarenhet av lönearbete; utan att vara självständig inom löneområdet bör du ha arbetat i något lönesystem och ha någon praktisk erfarenhet av lönekörning. Du har också goda kunskaper i engelska, grundläggande kunskaper i Excel samt kommunicerar väl på svenska.

På ett mer personligt plan är av vikt att du trivs i en öppen och prestigelös atmosfär. Du är även självgående och vågar därmed fråga och leta information självständigt. Du är också en person som trivs i en utåtriktad roll, du är trygg i dig själv och du har en drivkraft att ta tag i saker.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund innebär att du börjar arbeta som vår SJR-konsult med start omgående eller efter sommaren. Avsikten är att uppdraget efter sex månader övergår i anställning hos företaget. Arbetet sker på heltid med flexibla arbetstider och arbetsplatsen är belägen i Mölndal.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Karin Fors 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 13 juni 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024