Till Xpeedios interna Support och Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Xpeedio är specialister inom IT-infrastruktur och levererar tjänster och resurser med en hög servicekänsla. Just service och kundfokus är något vi anser är eftersatt inom IT-området generellt och inom IT-support specifikt och därför ser vi ett stort värde i sociala- och kommunikativa egenskaper. Vi har fokuserat på IT-infrastruktur sedan 2003 och har tagit en ledande roll inom området IT-support med många välkända kunder. Vårt åtagande har hela tiden blivit större då kunderna velat köpa mer tjänster av oss och vi kan nu stoltsera med att kunna leverera kompetens inom alla delar av en IT-miljö.
Xpeedio Support Solutions ingår i Modern Holdings Incorporated som i sin tur är en del av vad som kallas "Our Group". Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom och många fler.

Skarp supporttekniker/ Servicedesktekniker sökes
________________________________________
Arbetsbeskrivning:
I rollen som supporttekniker har du ansvaret för att snabbt och effektivt lösa våra kunders IT-problem via telefon, mail och med fjärr-verktyg. Ärendena rör allt från rena servicedesk frågor till mer komplicerade ärenden och dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att felsökning och problemlösning av mjukvara, samt ge hjälp åt användare både åt våra kunder och kundernas kunder. Vidare kommer du att arbeta med installation, uppgradering och underhåll av datorer.

Kvalifikationer/Personlighet:
Vi söker dig med ett stort IT intresse och servicekänsla utöver det vanliga som vill arbeta med IT support på såväl hård- som mjukvara. Vidare har du ett brinnande intresse för att lära dig nya miljöer, system och applikationer. Du behöver ha praktisk erfarenhet från liknande arbete och trivas med högt tempo och att ha många bollar i luften. Vi ser att du är ansvarstagande, noggrann och att du alltid vill ge det lilla extra.


Utbildning/erfarenhet och språk
För att passa för denna tjänst bör du ha goda kunskaper i Microsofts olika system och applikationer.
Det är bra om du har någon form av teknisk utbildning på gymnasie-, KY- eller högskolenivå eller har arbetat ett tag med teknisk support inom IT, alternativt i en servicedesk/kundtjänst.

Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

Tekniska kunskaper:
Windows XP/7
Microsoft Office
Active Directory
Gärna allmänna kunskaper om Exchange.
Allmänna kunskaper kring nätverk, skrivare och övrig hårdvara

Har du kunskaper/erfarenhet inom Mac, och/eller Linux/Unix är detta meriterande.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde så snart som möjligt eller efter överenskommelse.
Vi erbjuder fast lön och generöst förmånspaket med bl a försäkring, pension, friskvårdsbidrag, och rikskuponger.

Välkommen med din ansökan omgående då vi kommer att intervjua löpande. Ansökan skickas till Lotta Andersen Sbrzesny, HR-chef, på ansokan@xpeedio.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-chef Lotta Andersen Sbrzesny
08-5626 7620 070-710 7920

Sammanfattning

Besöksadress

Lugnets Allé 1
Stockholm

Postadress

Lugnets Allé 1
Stockholm, 12030

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024