Tillsynschef

Tillsynschef

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.
Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. Här arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell vård och omsorg med människan i fokus.

Biståndskontoret består av Biståndsenheten, LSS-enheten, Tillsynsenheten och en stabsfunktion.

ARBETSUPPGIFTER
Tillsynschefens uppdrag är att leda och fördela arbetet inom tillsynsenheten. Tillsynsenhetens ansvarsområde är att utforma kvalitetskrav, genomföra kvalitetsuppföljningar samt genomföra tillsyn såväl inom den externa verksamheten samt egen regi. Inom Tillsynsenheten inryms socialt ansvarig samordnare (SAS), medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) och medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR) som fullgör sina författningsreglerade uppgifter i relation till den hälso- och sjukvård som kommunen bedriver. Enheten ansvarar för arkivfrågor inom förvaltningen, ansvaret åligger en arkivarie och en administratör. Dietist är även organiserad under tillsynsenheten. Ansvaret för informationssäkerhetsfrågor och GDPR inom förvaltningen ligger på enheten och fördelas till arkivarie och utredare.

Tillsynschefen ingår i förvaltningsledningens stab, biståndskontorets ledningsgrupp, samt förvaltningens beställar- och utförargrupp. Tillsynschefen leder förvaltningens riktlinjegrupp, deltar på nämndens arbetsutskott och nämndmöten samt dialogmöten med privata aktörer. Som tillsynschef är du är direkt underställd beställarchefen.

I rollen som tillsynschef har du fullt ansvar för enhetens budget, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling.

I Karlstad kommun erbjuder vi individuell handledning och en gedigen chefsutbildning till alla chefer.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning som socionom, inom hälso- och sjukvård, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är erfarenhet från arbete i ledande ställning samt god kunskap av lagstiftnings- och tillsynsfrågor inom socialtjänst och hälso- och sjukvård.

Uppdraget kräver att du har lätt att kommunicera både i tal och skrift.

Du har en förmåga att skapa förtroende och är trygg i ditt ledarskap, vilket hjälper dig att driva och utveckla samarbeten. Med ett pedagogiskt och engagerat ledarskap levererar du goda resultat tillsammans med dina medarbetare.

Uppdraget kräver att du har ett öga för detaljer, men också att du kan se samband, dra slutsatser och se verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, dina ledaregenskaper och att du har engagemang för verksamheten. Det innebär att ditt ledarskap är linje med förvaltningens och verksamhetens värdegrund.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


Enhetschef för serviceenheten

Enhetschef för serviceenheten

21 maj 2024

22 maj 2024