Timvikarie till Avgiftshandläggning

Arbetsbeskrivning

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Lindesbergs kommun, Socialförvaltningen, avdelningen för Funktionsstöd,
söker en timvikarie till avgiftshandläggning till vår nya Myndighetsenhet.
Enheten består av bistånds-, LSS- och avgiftshandläggare, assistenter och
anhörigstrateg samt chef. Vi söker dig som vill vara med och bidra till
utvecklingen av vår nya enhet och som dessutom har stor arbetsglädje.

Arbetsbeskrivning

Avgiftshandläggare för timvikariat till Myndighetsenheten.
Arbetsuppgifterna består i myndighetsutövning vilket innebär att du på
delegation utreder, beräknar och beslutar om avgifter inom äldre- och
handikappomsorgens verksamhet. I uppgifterna ingår att handlägga
beslut som överklagas. I arbetet ingår också att dagligen svara på
frågor från vårdtagare och anhöriga om avgifter och fakturor

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning,
eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppgifterna.
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du ha erfarenhet av administration
och ha vana att arbeta med datasystem. Det är en fördel om du har erfarenhet
av myndighetsutövning.

Utöver ovanstående kvalifikationskrav kommer vi att lägga stor vikt vid
personlig lämplighet. Tjänsten fordrar att du är noggrann och har sinne
för detaljer. Du ska kunna strukturera din tid och dina arbetsuppgifter
på ett effektivt sätt. Du ska också ha en social förmåga och ett
professionellt bemötande gentemot kunder, såväl internt som externt.
Det är meriterande att vara finsktalande.

Övrigt

Tillträde snarast.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindesbergs kommun Lindesberg
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Deltid
  • Månadslön Timlön
  • Deltid Visstid 11 dagar - 3 mån
  • Publicerat: 1 december 2016

Besöksadress

Stentäppsgatan 5
None

Postadress

Lindeskolan
Lindesberg, 71134

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024