Timvikarier till gruppbostad och personlig assistans

Timvikarier till gruppbostad och personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Är du utbildad eller har pågående studier till undersköterska, barnskötare eller har du annan likvärdig utbildning? Då kan du vara aktuell för att jobba extra inom LSS på en gruppbostad eller som personlig assistent!

Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Det är den röda tråd vi jobbar utifrån för att tillsammans skapa framtidens Mariestad.

Mariestad står i startgroparna på en mycket spännande resa med en planerad storsatsning på en batterifabrik. Etableringen kommer att innebära stora möjligheter för staden och organisationen att växa och utvecklas. Vi hoppas att du vill vara med på den resan!

Äldre- och omsorgsförvaltningen är en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den förmåga som finns hos varje människa. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till de personer vi möter är starka ledord för kvalitet inom socialt arbete i Mariestads kommun.

Nu söker vi timvikarier med start under hösten 2022 inom gruppbostad och personlig assistans.

ARBETSUPPGIFTER
Gruppbostad
På ett gruppboende bor ett antal brukare som har egna lägenheter. Här arbetar du med att ge personer som bor på boendet ett pedagogiskt stöd och service som bidrar till ett meningsfullt, tryggt och utvecklande liv. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att utifrån individens behov ansvara för omvårdnad och stötta denne med personlig hygien, tvätt, måltider, städning, samhällskontakter och stöd vid fritidsaktiviteter. Att använda alternativa kommunikationssätt som bilder, tecken, symboler är vanligt.

Personlig assistans
Som personlig assistent arbetar du främst hemma hos en brukare men även på andra platser där brukaren kan befinna sig i sin vardag. Din huvuduppgift är att stödja och bistå brukaren i hens dagliga livsföring. Arbetet kan innefatta allt ifrån omvårdnad, personlig hygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor till hjälp vid fritidsaktiviteter. Du blir brukarens förlängda arm i vardagen varför det är viktigt att du är lyhörd för brukarens behov.

KVALIFIKATIONER
Till rollen som timvikarie inom personlig assistans och gruppbostad söker vi i första hand dig som har en avslutad eller pågående omvårdnadsutbildning, barnskötarutbildning eller annan likvärdig utbildning. Alternativt söker vi dig med erfarenhet av att arbeta med människor i behov av stöd eller längre erfarenhet från serviceyrken.

För att passa för tjänsten ser vi att du har lätt för att möta människor såväl brukare som kollegor. Du har ett stort intresse för arbetet, passar tider och strävar efter att ge bästa möjliga vård.

Du behärskar det svenska språket och kan kommunicera säkert med brukare och kollegor. Vidare ska du kunna dokumentera skriftligt och förstå det som verksamheten kräver i våra rapporteringssystem.

Det är meriterande om du har körkort, likaså om du erfarenhet och kunskap om alternativa kommunikationssätt.

Du ska ha fyllt 18 år för att vara aktuell.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Arbetstider:
Som timvikarie inom vården finns en digital kalender där du lägger in vilka tider du kan arbeta, varpå du sedan blir kontaktad när vikariebehov uppstår under de tider du har lagt dig tillgänglig. Det finns även goda chanser till sommarjobb för dig som har arbetat som timvikarie under året.

Ansökning/frågor:
För att skicka in din ansökan klicka på länken i annonsen. Ansökningar som inkommer via e-post kommer inte att hanteras.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt cv ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Arbetsspecifika frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Den som söker tjänst inom sektor Stöd och Omsorg ska före erbjudande om arbete lämna utdrag från Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Kravet på registerkontroll gäller för samtliga, oavsett vilken tjänst inom sektorn som avses, anställningens tjänstgöringsgrad eller period. Den som endast sökt men inte erbjudits tjänsten behöver alltså inte lämna något utdrag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

IFO-chef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
bitr Vård och Omsorgschef Britt Johansson
0501-75 63 60
Enhetschef Bemanningsenheten Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
Individ- och familjeomsorgschef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Sofia Axelsson
0501-756442
Team-ledare Anne-Marie Kjaergaard
0501-75 67 79
Enhetschef Carina Eriksson
0501-756496
Tf Enhetschef Katrin Jedselius
0501-756603
Enhetschef Lena Myrén
0501-756670

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkogatan 2, 54286 Mariestad MARIESTAD
None

Postadress

Kyrkogatan 2
MARIESTAD, 54286

Liknande jobb


31 oktober 2024

31 oktober 2024