Tjänsteansvarig FM-tjänster - Lokalförsörjningsenheten

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen genomför ett omfattande förnyelsearbete där ökad digitalisering är centralt. I denna förändringsresa pågår en anpassning av kontornätet som bl a syftar till att vi ska ta fram moderna, hållbara lokalutformningar som stödjer våra nya arbetsätt. Vi söker nu en Tjänsteansvarig FM-tjänster som vill vara med och driva detta arbete.

Du kommer tillhöra Lokalförsörjningsenheten som ansvarar för både det strategiska och operativa arbetet kring planering, utformning och genomförande av förändringar i Arbetsförmedlingens lokaler över hela landet. Du är en av fyra Tjänsteansvariga på sektionen Tjänsteutveckling som ansvarar för den strategiska utvecklingen av tjänster inom Lokalförsörjning. Som Tjänsteansvarig jobbar du i team tillsammans med Tjänsteutvecklare där du driver planeringen och utvecklingen av tjänsteområdet.

Dina arbetsuppgifter:
Som Tjänsteansvarig har du ett övergripande ansvar för utveckligen av tjänsteområdet FM-tjänster som består av bl a Lokalvård, Kontorsnära tjänster och Posthantering. Du driver utvecklingen av tjänsterna i samarbete med leverantörer där du säkerställer god kundnöjdhet. Bl a blir ditt ansvar att implementera ett nationellt outsouringkontrakt för Lokalvården och säkerställa en central hantering av avfall, sekretess och återvinning, att se över avtalsportföljen inom Kontorsnära tjänster, att digitialisera postflödet samt säkerställa att det finns användarvänliga beställningsflöden för enklare produkter till kärnverksamheten. Du driver utvecklingsarbetet i nära samarbete med kollegor på Lokalförsörjningsenheten, Upphandling, Ekonomi, IT och Juridik.

I din roll ansvarar du för att identifiera och skapa förståelse för verksamhetens behov och dess prioriteringar för att omsätta i utveckling av FM-tjänsterna. Du ansvar för området och dess delars hela livcykel, produktkatalog och utvecklingsplaner. Du driver arbetet med omvärldsanalys och trender och ser till att information finns tillgängligt via identifierade kanaler, till olika målgrupper i rätt tid. Du säkerställer att våra FM-tjänster följer säkerhet, lagar, föreskrifter och interna instruktioner och tar fram handböcker och interna instruktioner. Du är avtalsansvarig, kravställare i upphandlingar samt har en god vana att hantera leverantörer på strategisk nivå.

Vem är du?
Vi söker dig som har:



Mycket god erfarenhet som utvecklingsansvarig/produktansvarig med vana att arbeta processorienterat



Mycket goda kunskaper inom Facility management (bl a Lokalvård och avfallshantering)



Mycket god erfarenhet av beställarroll med avtalsansvar och leverantörskontakter på strategisk nivå



God erfarenhet av att arbeta med kunddriven utveckling



Mycket god datorvana i Microsoft Office program

 

Det är meriterande är om du har:





En relevant högskoleutbildning



Kunskaper inom arbetsmiljö- och tillgänglighetslagstiftning



Erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU)

 



Som person har du ett genuint intresse för utveckling som skapar både kund- och verksamhetsnytta. Du är van att hantera ett perspektiv där du omsätter långsiktiga mål till kortsiktiga aktiviteter i dokumenterade produktplaner. Du är van att utvärdera problem, där du är konstruktiv och lösningsfokuserad. Du är serviceinriktad och lyhörd för olika intressenters behov och kan bygga goda relationer. Du är självgående och proaktiv och tar egna initiativ att jobba mot uppsatta mål och skapa goda resultat. Du har en vana att förankra dina planer i verksamheten innan implementation. Du har mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet.

Övrigt
Anställningen är på heltid och tillsvidare. Provanställning om 6 månader tillämpas. Placeringsort är Stockholm.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 8 februari 2018 märkt med diarienummer af-2018/0003 7194. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vår externa webbplats (arbetsförmedlingen.se/ledigajobb). När du ansöker ingår att besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga CV och personligt brev i ansökan. Betyg/intyg lämnas vid en eventuell intervju.

Vid frågor kontakta
Monica Derksen, Sektionschef Tjänsteutveckling - Lokalförsörjning , 010-488 7596
Elin Åkerström, Rekryetrings-partner, 010-488 69 20
Marie Helenius, Fackling representant, ST, 010-4880456
Jeanette Berg, Facklig representant, SACO, 010-4879615

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 januari 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


4 juni 2024

Junior upphandlare till myndighet i centrala Stockholm

Junior upphandlare till myndighet i centrala Stockholm

7 juni 2024

Business Developer

Business Developer

7 juni 2024

7 juni 2024