Tjänsteansvarig – servicedesk/problem manager i Östersund

Tjänsteansvarig – servicedesk/problem manager i Östersund

Arbetsbeskrivning

Nu tar vi hem och startar upp servicedesk i egen regi! Är du den servicemedvetna och engagerade person vi söker som kan driva det arbetet framgångsrikt? Då har vi en spännande möjlighet för dig.

Vår nya servicedesk ska ge högsta möjliga service till verksamhet och anställda och vara ett naturligt, kompetent och lättillgängligt stöd i det vardagliga arbetet. Du blir ansvarig för att etablera funktionen och att bland annat rekrytera kompetenta och serviceinriktade medarbetare till den.

Som medarbetare hos oss på IT- och e-hälsoavdelningen har du stora möjligheter att själv påverka och utforma uppdraget. Vi ser också positivt på att du till viss del arbetar på distans från hemmet om du vill.

Du kommer till en arbetsplats med fin sammanhållning och god stämning. Du blir också en viktig kugge i ett meningsfullt uppdrag att stötta det samhällsviktiga arbete som görs inom hälso- och sjukvård och regional utveckling i Jämtland Härjedalen.

ARBETSUPPGIFTER
Region Jämtland Härjedalen har under 20 år haft servicedesk utkontrakterad till externa leverantörer. Nu tar vi hem och startar upp funktionen i egen regi.

Du blir funktionsansvarig för Region Jämtland Härjedalens servicedesk och kommer att ansvara för att etablera servicedesk i egen regi. Detta innefattar rekrytering av personal i samverkan med ansvarig linjechef och att medverka i upphandling och införande av ett nytt ärendehanteringssystem.

Region Jämtland Härjedalen har höga ambitioner med funktionen servicedesk som skall ge högsta möjliga service till verksamhet och anställda. Servicedesk skall vara ett naturligt, kompetent och lättillgängligt stöd i det vardagliga arbetet. Som funktionsansvarig och teamledare kommer du att ha ett övergripande ansvar för kvalitet och service.

KVALIFIKATIONER
Kompetenskrav:
• Universitets- eller högskoleutbildning som dataingenjör eller systemvetare eller motsvarande erfarenheter och kunskaper som vi bedömer likvärdiga.
• Erfarenhet från support- eller servicedeskverksamhet.
• Kunskap om ITIL-processer och roller.

Vi ser gärna att du:
• Har erfarenhet av att leda projekt och arbetsgrupper.
• Är intresserad av planering och uppföljning.
• Har god analytisk förmåga och är initiativtagande.
• Har förmåga att förstå och är lyhörd för verksamhetens behov.
• Tycker om att arbeta strukturerat och systematiskt.
• Har lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska.
• Har lätt för att samarbeta och tycker om att arbeta både självständigt och i team.
• Har mod och engagemang i kombination med en positiv livssyn och social kompetens.

ÖVRIGT
IT- och e-hälsoavdelningen är en strategisk ledningsfunktion för IT-drift och utveckling och systemförvaltning. Vi är i dag cirka 20 medarbetare organiserade i två enheter, IT-enheten och e-hälsoenheten, som delar gemensamma lokaler i Östersunds centrum.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


31 maj 2024

29 maj 2024

28 maj 2024

Produktägare

Produktägare

27 maj 2024