Tjänstedesigner

Tjänstedesigner

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya tjänstedesigner? Konsumentverket söker nu en kreativ medarbetare som erbjuds stora möjligheter till ett utvecklande och självständigt arbete. Vi lägger stor vikt vid att ligga i framkant när det gäller digital utveckling och är måna om att ständigt förbättra för våra användare. Som tjänstedesigner tillhör du kommunikationsenheten som idag består av 17 medarbetare.

Om jobbet
Ditt uppdrag blir att arbeta med utveckling och förvaltning av våra webbplatser, digitala tjänster och webbaserade tredjepartslösningar såsom exempelvis frågeforum. Tillsammans med dina kollegor bidrar du också till att vara ett viktigt digitalt stöd till hela myndigheten. Som tjänstedesigner ingår du i ett eller flera agila och tvärfunktionella utvecklingsteam. I uppgifterna ingår att undersöka behov och ta fram koncept för nya tjänster eller funktioner inom myndighetens befintliga digitala tjänster. Arbetet innebär att du leder, faciliterar och utvecklar processer och samarbeten utifrån ett designorienterat arbetssätt.

Du arbetar också med olika typer av användartester och följer upp och utvärderar insatser för att säkerställa nyttan i de tjänster som utvecklas. Arbetet bedrivs i samarbeten av olika slag och du leder ofta möten och presenterar lösningar och koncept för intressenter. Andra viktiga uppgifter är att kravställa och testa olika lösningar samt delta i metodutveckling inom tjänstedesign och UX. Vi vill också att du är drivande och delaktig i vidareutvecklingen av nya arbetssätt på enheten och myndigheten. Du deltar också i enhetens övriga arbete och utvecklingsprocesser.

Din profil
Du har relevant högskoleutbildning eller annan kvalificerad eftergymnasial utbildning som vi bedömer relevant samt gärna några års erfarenhet av tjänstedesign. Har du arbetat med helhetsperspektiv kring konceptarbete och CMS-lösningar är det meriterande, liksom arbete med kravställning för utveckling och test inom olika CMS. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.

Din kommunikativa förmåga, liksom din samarbetsförmåga, är mycket god och du är skicklig på att förstå och fånga upp olika perspektiv och behov. Du är ansvarstagande, utvecklingsfokuserad, effektiv och van att arbeta och leverera mot deadlines. Du är kreativ, vågar söka nya vägar och ta egna initiativ. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi värdesätter att vi är olika, det berikar vår verksamhet.

Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.
Vi erbjuder möjlighet att sluta överenskommelse om distansarbete på del av tid.
Aktuellt arbetstidsavtal: förtroendearbetstid.

Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Jenny Norberg.
Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Gunnarsson för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Så här ansöker du
Det är viktigt att du i din ansökan angerdnr. HR 2022/35.
Välkommen med din ansökan senast den8 februari 2023.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2023
  • Ansök senast: 8 februari 2023

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


29 november 2023

DesignOps Manager

DesignOps Manager

13 november 2023

24 november 2023