Tolkförmedlare

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Inom arbetsmarknadsförvaltningen drivs Tolkförmedlingen, vars uppdrag är att via förmedling av tolkar, interkulturella och mångreligiösa kommunikatörer tillgodose interna och externa behov. Tolkförmedlingen ansvarar för att uppdragen utförs med hög service, flexibilitet och kompetens gentemot både kunder och tolkar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en ovanligt serviceinriktad tolkförmedlare!

Du har goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med databaserade bokningssystem.
Genom din erfarenhet har du god vana av att arbeta med kunder via telefon.

Att arbeta som tolkförmedlare innebär i huvudsak att:
- ta emot beställningar, avvikelser och frågor via telefon och webb
- besvara samtal från både tolkar och kunder
- planera och tillsätta bokningar i datasystem'
- prissätta tolkuppdrag samt utföra andra förekommande arbetsuppgifter som är relaterade till fakturering och ekonomi

Arbetet innebär mycket kontakt med kunder och tolkar, vilket ställer krav på att kunna arbeta serviceinriktat med korrekt och gott bemötande, fungera i stressade situationer och arbeta flexibelt. Arbetet utförs självständigt utifrån givna riktlinjer.

KVALIFIKATIONER
- Avslutad relevant gymnasieutbildning eller KY-utbildning
- Erfarenhet av att arbeta i databaserade bokningssystem
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från servicearbete inom telefoni, ekonomi och administration
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Lätt att lära dig olika administrativa stöd
- Tala mycket god svenska och har mycket god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt

Vi vill dessutom att du:
- är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande
- är intresserad av att arbeta med administrativa uppgifter
- är lyhörd och har god samarbetsförmåga
- är lösningsfokuserad och effektiv
- är ansvarstagande, strukturerad och noggrann


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Lena Persson
042-10 65 78
Enhetschef Ingrid Olin-Månsson
042- 10 75 40
Servicesamordnare Pia Nielsen
042-10 57 73
Enhetschef Nidal Khalil
042-10 74 61
Enhetschef Edit Szinte
042 - 10 74 56
Enhetschef Mari Nidesjö
042-10 62 94
Samordnare Ylva Andersson
042-10 70 34
Samordnare Karin Svensson

Avdelningschef HR Kommunikation Annette Birr
042-10 39 28
Enhetschef Anette Frii
042- 10 78 69

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

.
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


13 november 2023

Global Social Media Lead - Lund

17 augusti 2023

Demand Planner

Demand Planner

19 maj 2023