TradeChannel behöver förstärka sitt Customer Service team.

Arbetsbeskrivning

TradeChannel är ett produktbolag som specialiserat sig på att leverera integrationslösningar mot bank och finans. Bolaget etablerades 2002 och består idag av 21 medarbetare.

Vi är ett kundnära bolag, där vi tillsammans med våra kunder och prospekts identifierar och utvecklar standardlösningar. Alla lösningar utvecklas på TradeChannels standard plattform TradeseC som utvecklas och supporteras från vårt kontor i centrala Stockholm. Läs gärna mer om oss på www.tradechannel.se.

Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss?

Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en medarbetare till vårt Customer Service-team där Du kommer att vara företagets ansikte ut mot våra kunder. Vår produkt TradeseC finns idag hos några av de största bankerna, kapitalförvaltarna och fondförvaltarna i Norden. TradeseC används bl.a. som deal capture av post-traded transaktioner från externa globala portföljförvaltare, som integrationshub mellan tradingplattformar och portföljsystem samt för myndighetsrapportering.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med öppet klimat som drivs av entreprenörsanda där möjligheterna att utvecklas personligen samt att vara med och påverka är goda. 

Om tjänsten:

Customer Service har helhetssynen för kundernas processer och TradeseC lösningar. Frågor kan vara relaterade till konfiguration, regelverk eller specifika flöden i TradeseC. I din roll agerar du i gränslandet mellan system och affärsprocess hos kunden och supporterar kundernas linjeorganisation alltifrån Back Office till Front Office.

I din roll har du kundansvar för återkoppling av status och lösningar i alla kundärenden. Du har löpande kundkontakt via telefon och mejl och vid tillfällen även personligt möte. Då TradeChannel har ett SLA-åtagande under kontorstid ingår du i ett gemensamt schema som ser till att bemanning under dessa tider alltid finns. TradeChannel erbjuder dig en trivsam arbetsplats med högt tempo och stor gemenskap.

Kvalifikationer:


• Avslutad högskoleutbildning eller motsvarande
• Goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper, både verbalt och skriftligt, i det svenska och engelska språket
• Kunskap kring SQL, finansiella regelverk, TradeseC och andra portföljsystem än (SCD) är meriterande

Vi förväntar oss att du har erfarenhet av arbete hos en kapitalförvaltare eller ett fondbolag, eller annan närliggande finansiell verksamhet. Du har en fallenhet för att ge information, hitta lösningar och hjälpa andra när det gäller. Din yrkesroll har gett dig en god förståelse i de typer av processer som våra kunder arbetar med.? Du har god teoretisk och praktisk kunskap kring hantering av finansiella instrument och vi tror att du har minst ett par års yrkeserfarenhet.

Vi söker dig som:


• Har utpräglad servicekänsla.
• Är driven och energisk.
• Arbetar med hög integritet.
• Har förmåga att prioritera ditt arbete samt att ta egna initiativ.
• Är bekväm med att i perioder hantera högt tempo.
• Karaktäriseras av god struktur och trivs med stort ansvar
• Har som mål att skapa långsiktighet för dig själv och företaget.
• Har ett starkt kundengagemang och motiveras av att kundnyttan står högt i fokus.
• Månar om det professionella och personliga mötet med kunden.

Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med 10TON Rekrytering. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Bengt Lööw på 10TON Rekrytering på bengt@tioton.com. Vi har ingen sista ansökningsdag och intervjuer sker löpande så ansök gärna redan idag här nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 10TON Rekrytering
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Dagtid Heltid 100%
  • Publicerat: 23 mars 2018

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 2 11434 Stockholm
None

Postadress

Birger Jarlsg. 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024