TradeChannel söker medarbetare till Customer Service

Arbetsbeskrivning

TradeChannel är ett produktbolag som specialiserat sig på att leverera integrationslösningar mot bank och finans. Bolaget etablerades 2002 och består idag av 21 medarbetare.

Vi är ett kundnära bolag, där vi tillsammans med våra kunder och prospekts identifierar och utvecklar standardlösningar. Alla lösningar utvecklas på TradeChannels standard plattform TradeseC som utvecklas och supporteras från vårt kontor i centrala Stockholm. Läs gärna mer om oss på www.tradechannel.se.

Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss?

Vi erbjuder en arbetsplats med öppet klimat som drivs av entreprenörsanda där möjligheterna att utvecklas är goda. Samtidigt som bolaget växer har du stora möjligheter att vara med och driva företagets utveckling framåt. 

Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en medarbetare till vårt Customer Service-team där Du kommer att vara företagets ansikte ut mot våra kunder. Vår produkt TradeseC finns idag hos några av de största bankerna, kapitalförvaltarna och fondförvaltarna i Norden. TradeseC används bl.a. som deal capture av post-traded transaktioner och derivat från externa globala portföljförvaltare, som integrationshub mellan tradingplattformar och portföljsystem samt för rapportering av EMIR.

Om tjänsten:

Customer Service erbjuder support på TradeseC och stöttar kunderna med konfiguration, felsökning och frågor. Frågor kan vara relaterade till konfiguration, regelverk eller specifika flöden i TradeseC. De ärenden som inkommer är oftast kopplade till hantering av olika integrationer inklusive tolkning av finansiella instrument. I rollen är de främsta uppgifterna att stödja övriga kollegor i Customer Service samt våra kunder med lösning av dessa frågor.

I rollen ingår ett Dispatcher-ansvar vilket innebär att man bevakar inkommande ärenden och klassificerar dessa samt bedömer prioritet och behandlar dem därefter. Du har kontakten med kunderna och ansvarar för återkoppling av status och lösningar. Kommunikation sker genom telefon, email och bolagets ärendehanteringssystem. Då TradeChannel har ett SLA-ansvar under kontorstid ingår du i ett gemensamt schema som ser till att bemanning under dessa tider alltid finns.

Kvalifikationer:


• Avslutad högskoleutbildning eller motsvarande
• Goda kunskaper i SimCorp Dimension (SCD)
• Goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper, både verbal och skriftligt, i det svenska och engelska språket
• Kunskap kring SQL, EMIR, TradeseC och andra portföljsystem än SCD är meriterande

Vi förväntar oss att du har erfarenhet av arbete med systemfrågor inom en kapitalförvaltare eller ett fondbolag.? Din yrkesroll har gett dig en god förståelse i de typer av processer som våra kunder arbetar med.? Du har god teoretisk och praktisk kunskap kring hantering av finansiella instrument och vi tror att du har minst ett par års yrkeserfarenhet.

Vi söker dig som:


• Har utpräglad servicekänsla
• Är driven och energisk
• Arbetar med hög integritet
• Har förmåga att prioritera ditt arbete samt att ta egna initiativ
• Är bekväm med att i perioder hantera högt tempo
• Karaktäriseras av god struktur och trivs med stort ansvar

Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med 10TON Rekrytering. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Bengt Lööw på 10TON Rekrytering på bengt@tioton.com. Vi har ingen sista ansökningsdag och intervjuer sker löpande så ansök gärna redan idag här nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 10TON Rekrytering Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 november 2017

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 2 11434 Stockholm
None

Postadress

Birger Jarlsg. 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


22 april 2024