OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknik & Gatukontoret har hand om de traditionellt tekniska bitarna av kommunens infrastruktur som gator och vägar, industrijärnväg, trafik och planering samt uppdragsverksamhet avseende ledningsnät för vatten och avlopp.Vi ansvarar även för kollektivtrafik, parkering samt bidrag och tillstånd inom vårt verksamhetsområde.Vi arbetar för att invånare, besökare och näringsliv ska uppleva Piteå som en kommun med bra infrastruktur, goda kommunikationer och trivsam livsmiljö.Trafik & Projektenheten är en ny enhet inom förvaltningen, som ansvarar för projektledning och kontroll avseende förvaltningens investeringar, planering och utredningar, upphandling av kollektivtrafik, tillståndsfrågor och parkeringsövervakning.Inom enheten finns totalt nio medarbetare.Arbetsuppgifter Trafik & Projektchefen ska leda och utveckla enhetens verksamhet med ansvar för personal och ekonomi.Tjänsten är utåtriktad med många personkontakter.I arbetet ingår även planerings-, utrednings- och projektledningsuppdrag.Arbetet sker i mycket nära samarbete med förvaltningens övriga enheter.Arbetar också nära övriga förvaltningar och kommunala bolag i kommunövergripande frågor.Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Vi tror att Du *har varit verksam i branschen i några år och känner att det är dags att byta miljö *har utbildning som civilingenjör med inriktning mot väg och vatten, samhällsbyggnad eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet *har erfarenhet av arbetsledning, är tydlig i ditt ledarskap, har förmåga att skapa goda resultat och ett positivt arbetsklimat *har erfarenhet och intresse av samhällsbyggnadsprocessen där helhetssyn är viktigt *har goda kunskaper inom entreprenadjuridik, upphandling, lagar och regler som styr vår verksamhet *har god servicekänsla och samarbetsförmåga Teknik & Gatukontorets personal består till övervägande del av män och därför ser vi gärna kvinnliga sökande till tjänsterna.