Trafiksamordnare till SJ Trafikledning

Trafiksamordnare till SJ Trafikledning

Arbetsbeskrivning

Vill du vara den viktiga nyckelpersonen i rollen som trafiksamordnare? Här får du möjlighet till att ansvara över samordningen av trafiken, den operativa planeringen vid avbrott men även leverera kvalité till SJ:s kunder. Läs mer nedan och ansök redan idag, då vi går igenom ansökningarna löpande.

OM TJÄNSTEN

SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att Sveriges klimatmål ska nås. Hos dem arbetar du tillsammans med engagerade kollegor för ett gemensamt syfte och bidrar till ett hållbarare sätt att resa. Med cirka 1500 avgångar per dag, från fler än 400 stationer, bidrar SJ till att föra människor närmare varandra varje dag.

Den operativa verksamheten inom Trafikledningen är tillgänglig 24 timmar om dygnet för att kunna stödja och kvalitetssäkra leverans till kund. Ambitionen är att skapa en tydlig och stark kundfokuserad trafikledning som alltid kan fatta riktiga beslut kring vardagliga och avvikande trafiklägen. Som trafiksamordnare är du en nyckelperson i den operativa delen av SJ:s verksamhet. Du använder dig av flera system för att kunna bevaka tågtrafiken och för att säkerställa att informationsflödet går in och ut från trafikledningen. SJ jobbar ut mot kund via webb, sms, och skyltning vid plattform. Din huvudsakliga uppgift är att säkerställa dagliga avgångar med rätt komfort, största möjliga punktlighet och rätt information till våra kunder.

Som Trafiksamordnare inleder du din anställning med att gå SJ:s interna utbildning på ca 8 veckor. Utbildningen sker varierat mellan kontorstid, såväl som förenat med skiftgång. Tjänsten är en visstidsanställning fram tills september 2024 med goda möjligheter till förlängning.

Du erbjuds:
- En roll med goda utvecklingsmöjligheter, friskvård och kollektivavtal
- Förmånliga priser på resor med tåg
- Att bli en del av ett mångfaldigt team med personer i olika åldrar och bakgrunder

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara över samordningen av trafiken, den operativa planeringen vid avbrott men även att vi levererar den kvalité våra kunder förväntar sig av oss
* Ansvara över att hålla sig uppdaterad kring banarbeten eller väderlek som kan komma att påverka SJ:s avgångar
* Säkerställa den ersättningstrafik som behövs till våra kunder vid inställelser och följa upp att resenärerna tar sig från punkt A till punkt B
* Säkerställa SJ:s dagliga avgångar med rätt komfort, största möjliga punktlighet och rätt information till våra kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har avslutad 3-årig gymnasieutbildning
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då du kommer använda båda språken i ditt vardagliga arbete
- Har ett intresse för system och med fördel har arbetat i ett planeringssystem
- Har ett stort intresse för järnväg och tågtrafik

Det är meriterande om du också har:
- Erfarenhet av flödesplanering/optimering

I den här processen kommer vi lägga särskilt stor vikt vid följande personliga egenskaper:
- Samarbetsförmåga
- Problemlösande
- Anpassningsbar
- Kommunikativ

Som person har du en förmåga att prioritera och fatta beslut i komplexa situationer. Din simultankapacitet är god, likaså din samarbetsförmåga. När du ska leverera kvalité till kunderna har du stor nytta utav din kommunikativa förmåga.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Kontaktuppgifter Emelie Säfbom, emelie.safbom@academicwork.se

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om SJ på deras hemsida!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2023
  • Ansök senast: 23 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

5 mars 2024