TRAINEE TILL TEKNISK KUNDTJÄNST

Arbetsbeskrivning

TRAINEE TILL TEKNISK KUNDTJÄNST

Välkommen till Uddeholms AB!


Uddeholms AB är världens ledande tillverkare och leverantör av verktygsstål för industriverktyg. Det är en position vi har nått genom att ständigt bidra till bättre affärer för våra kunder. Kombinationen av högteknologi och ett genuint stålkunnande präglar hela företaget; från tillverkning, forskning, utveckling och vår teknisk kundservice i Hagfors, ut till hela vår världstäckande säljorganisation.

I Hagfors, Värmland, finns vår produktionsanläggning med 850 anställda. Vi har funnits i den här bygden sedan 1668 och som ett av Värmlands allra största företag utgör vi en av grundstenarna för regionens framtid.

Dina uppgifter

Vill du hjälpa oss att utveckla vår applikationskunskap och stödja våra kunder tekniskt?

Teknisk kundservice har som huvuduppgift att undersöka material som Uddeholms kunder har problem med eller frågor kring. Detta leder sedan till rekommendationer om hur materialet skall behandlas i kundens processer, eller om ett annat materialval eller annan behandlingsform hade varit lämpligare. Du har därmed en mycket viktig roll i ett ofta ömtåligt skede i vår kundrelation, och där ett snabbt och kunnigt svar till kunden kan få mycket stor betydelse för vår kommande affärsförbindelse med den berörda kunden.

Som trainee på teknisk kundtjänst kommer du att få en mycket god insyn i både avdelningen för forskning och utveckling och därmed kunna ligga i teknisk framkant, samt följa kundernas behov och trender genom placeringen på marknadsavdelningen. Den kompetens som byggs upp genom detta kan sedan komma att användas i t ex säljstödjande insatser. Som trainee har du max 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet. traineeanställningen är till att börja med tidsbegränsad 12 - 24 månader, med möjlighet till tillsvidareanställning. Som trainee inom Uddeholm får du möjlighet till ett individanpassat utbildningsprogram.



Din profil

Vi söker en person med akademisk examen inom teknik och materialvetenskap, gärna nyexaminerad. Flytande engelska i tal och skrift är ett måste, ytterligare språkkunskaper är en fördel. Som person bör du vara utåtriktad, noggrann, drivande samt gilla att lösa tekniska problem. Arbetet är under viss tidspress så det är viktigt att du klarar av att hålla ett relativt högt tempo


Placeringsort är Hagfors och du kommer att göra resor i tjänsten. Du kommer att ha din arbetsplats på teknisk kundtjänst som ligger under marknadsavdelningen.

Om du har frågor om tjänsten så kontakta gärna Camilla Finnkvist, chef för teknisk kundtjänst på 0563-17370 eller camilla.finnkvist@uddeholm.se. Återkoppling på ansökningar sker löpande under processen.

Sista ansökningsdag är 14 augusti 2016.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: UDDEHOLMS AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Tidsbegränsad anställning 12-24 månader med möjlighet till tillsvidareanställning
  • Publicerat: 27 juni 2016

Postadress

None
HAGFORS, 68385

Liknande jobb


Metallurgy Manager

7 februari 2024

13 december 2023

5 oktober 2023

5 oktober 2023