Transcom Örebro söker HR Business Partner

Transcom Örebro söker HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Är du en inspirerande och engagerad HR-person som skapar förändring genom att förstå hur verksamheten fungerar och hur HR kan tillföra det mesta värdet? Trivs du i en föränderlig miljö med både långsiktiga mål och kortsiktiga åtgärder? I så fall kan rollen som HR Business Partner på Transcom i Örebro vara ditt nästa steg i din karriär.
Till vårt kontor på Aspholmen i Örebro söker vi nu ytterligare en HR Business Partner (HRBP) att ingå i vårt HR-team. Som HR Business Partner driver du självständigt utvecklingen av det strategiska och operativa lokala HR-arbetet. Du kommer att arbeta nära våra ledare för att möjliggöra utvecklingen och framgången hos våra medarbetare. I rollen ges du även möjlighet att specialisera dig inom områden som du brinner för och att tillsammans med dina HR-kollegor driva strategiska projekt.
Rollen är en sann “Business Partner” där nära samarbete med verksamheten i Örebro är avgörande för att lyckas. I Örebro arbetar ca 220 kundservicemedarbetare, 16 Team Leaders och en Business Manager. På plats i Örebro finns även supportfunktioner som schemaläggare samt kvalitet- och säljansvariga. På Transcom Örebro får du möjligheten att arbeta brett med HR-frågor i en organisation som präglas av ständiga förändringar och med en ambition att vara i framkant inom HR-området. Vi letar efter dig som brinner för verksamhetsnära, värdeskapande och professionellt HR-arbete och vill vara en del av vår fortsatta tillväxt. Det du inte redan är bekant med kommer du att lära dig.
Huvudsakliga ansvarsområden
Coacha och supportera chefer i operativa HR-frågor
Stötta verksamheten i arbetsrättsliga frågor
Utveckla och driva ett verksamhetsnära HR-arbete
Stötta chefernas arbete med att utveckla och säkerställa den organisatoriska och sociala arbetsmiljön
Frisknärvaro, rehabilitering och medarbetarnöjdhet
Facklig samverkan och förhandlingar
Viss administration finns i rollen men stora delar av denna är automatiserad eller sköts av vårt HR Shared Service Center i Tallinn

Kompetens och erfarenhet
Akademisk utbildning inom HR/personal eller likvärdig utbildning
Du har några års erfarenhet av HR-arbete eller motsvarande arbete
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
Meriterande att ha arbetat mot tjänstemän och fackförbundet Unionen

Personliga egenskaper
Självgående person som har förmågan att kombinera helhetsperspektiv med operativ handlingskraft
God förmåga att implementera värdeskapande HR-processer och se till att dessa efterlevs
En fallenhet för att skapa goda relationer samt ha en hög integritet i ditt arbete
Affärsorienterad och trivs att jobba verksamhetsnära
Som person har du en strävan efter ständig förbättring och utveckling och vågar ta initiativ inom ramarna för företagets policys och värderingar
Tydlig i din kommunikation och lyhörd inför verksamhetens behov och snabbt kan sätta planer och processer i verket

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en person som är framåt och sprider positiv energi och som vill växa och utvecklas inom HR. Om du tidigare jobbat i en snabbrörlig bransch så att det finns en förståelse för tempoväxlingar, förändringar och de utmaningar som vi hanterar löpande är det en fördel. För oss är det viktigt att skratta och ha roligt på jobbet och vi söker därför en prestigelös person med glimten i ögat. Även om du inte har erfarenhet inom HR är du välkommen att ansöka.
Varaktighet, arbetstid
Sysselsättningsgrad: Heltid. Tjänsten är ett vikariat från 1 april som sträcker sig till 1 april 2024 med goda möjligheter till förlängning
Arbetstid: Vardagar 08-17
Kollektivavtal: Call/contact center och marknadsundersökningsföretag
Placering: Örebro
Om oss
Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av 80 kontaktcenter i 25 länder på 35 språk. Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem. Dessutom är vi en av Sveriges största arbetsgivare för unga människor. På Transcom är vi engagerade. Varje dag hanterar våra medarbetare över en miljon kundtjänstärenden via telefon eller sociala medier, chatt och e-mail. Vi jobbar med ett flertal internationella marknadsledande varumärken inom telekom, logistik, media och handel. Transcom Nordics finns i fem städer; Borås, Eskilstuna, Stockholm, Örebro samt Fredrikstad i Norge. Som HR Business Partner på Transcom blir du del av ett stort, globalt företag där HR har en central roll och stark position inom bolaget.
Rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är 2023-02-26. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR Manager, Linus Linder på linus.linder@transcom.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transcom AB Eskilstuna
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Postadress

Kungsgatan 69
Eskilstuna, 11259

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023