Transdev söker Businesscontroller

Arbetsbeskrivning

Transdev har närmare sjuttio års erfarenhet av persontrafik i Sverige. I kombination med den globala expertis som finns inom koncernen kan vi erbjuda våra kunder och resenärer säkra och pålitliga resor med förstklassig service.

Transdev är en av Sveriges största operatörer inom persontrafik. Varje dag görs över görs närmare 300 000 resor med oss från Haparanda i norr till Österlen i söder. Vi driver persontrafik på uppdrag av länstrafik, kommuner och landsting. Vi driver också kommersiell tågtrafik i egen regi under varumärket Snälltåget. Inom Transdev ryms även varumärkena Flygbussarna, Flygbussarna Charter, Båtbussarna, Bussakuten och Styrsöbolaget. Ledord för alla våra verksamheter är säkerhet, pålitlighet och service – något som våra omkring 3 500 medarbetare har med sig i sitt dagliga arbete.

Transdev Sverige ingår i den internationella koncernen Transdev med verksamhet i 20 länder världen över. Tack vare detta kan vi förena global expertis med lokal erfarenhet och kunskap. Inom Transdev finns ett stort engagemang för att skapa en säker och modern persontrafik anpassad efter de lokala behoven. Företaget deltar i en rad olika utvecklings- och forskningsprojekt och driver även egna projekt för att utveckla framtidens kollektivtrafik. www.transdev.se.



Som Businesscontroller med fokus på avtalshantering och förhandling inom vår Öresundsaffär, har du ansvar för att leda affärens kvalitativa arbete i våra avtal genom att följa upp och säkerställa uppfyllelse i förhållande till vårt uppdrag, företagets mål och våra riktlinjer. Du ansvarar för våra revisioner i trafikavtalet samt arbetar med affärsutveckling och jobbar med ständiga förbättringar. I din roll säkerställer du även att vi dokumenterar vårt arbete och vår rutiner på rätt sätt. Du rapporterar till vår affärschef och ingår i vår ledningsgrupp. Ditt uppdrag är uppdelat i två huvudområden:

Vårt trafikavtal

- Du följer upp vår levererade kvalitet i förhållande till trafikavtal, företagets mål och riktlinjer
- Du utvecklar vår kvalitet i vår kundärendehantering och resenärsinformation tillsammans med Kundansvarig
- Tillsammans med beställare identifierar du samarbetsmål och utvecklar vår leverans

Vårt kvalitetsarbete

I denna del av ditt uppdrag ansvarar du för att leda vårt arbete med förbättringar och att utveckla vårt arbetssätt genom ett coachande förhållningssätt gentemot våra chefer, och att på daglig basis arbeta med förbättringsförslag utifrån ett resenärsperspektiv.

- Du identifierar, utvecklar och driver igenom förbättringar utifrån kundens resa, ett ekonomiskt perspektiv samt relationen med våra samarbetspartners
- Du planerar, samordnar och genomför intern revision inom ditt ansvarsområde
- Du Identifierar förbättringsmöjligheter, driver förändringsprocesser samt tar fram förbättringsförslag och åtgärder.
- Du genomför och följer upp vår interna kvalitetsmätning
- Du bidrar till ledningsgruppens arbete för att utveckla Transdevs verksamhet inom tågaffären i sin helhet.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen har du förmodligen en högskoleutbildning inom ekonomi alternativt juridik. Du har flera års erfarenhet av affärsutvecklingsarbete som businesscontroller och har erfarenhet av arbete med avtal, uppföljningar, processarbete såväl som förhandlingar. Som person är du energisk, engagerad och har lätt för att uppmuntra och motivera andra i ditt arbete. Du har ett stort affärsintresse, har pondus när det gäller och är van att ha många olika kontaktytor i ditt arbete. Du arbetar strukturerat, affärsnära och är proaktiv i ditt arbetssätt. Har du tidigare erfarenhet från tjänste-och servicebranschen och/eller från upphandlande affärer är det en merit.

Mer om tjänsten

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sophie Stakston på sophie.stakston@wise.se. Ansök via www.wise.se dock senast den 31 december 2016. Urval kommer att ske löpande varför vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt!

Varmt välkommen med din ansökan!



Mer om tjänsten:

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 9 december 2016

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


15 mars 2024