OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Add Logistics söker för bemanningsuppdrag hos en av våra kunder i Härryda en Transportadministratör med erfarenhet från transportbranschen.
Företaget
Vår kund är ett internationellt transportföretag med kontor på flera orter i Sverige. Man erbjuder helhetslösningar inom transport och logistik för alla typer av kunder. Här blir du blir del av ett skickligt team med framåtanda!
Tjänsten
I rollen som Trafikadministratör är du ansvarig för att kontera och stämma av fakturor från leverantörer mot aktuella projekt i systemen Axfreight och SAP. Dina kommunikationsytor är i första hand interna men även leverantörs och kundkontakter per mail och telefon förekommer. Rollen kräver noggrannhet, innitiativförmåga och god struktur. Tjänsten skall tillsättas omgående och börjar som ett bemanningsuppdrag på 6 månader med anställning hos Add Logistics. Chans till överrekrytering finns vid rätt förutsättningar.
Vi söker dig som
Har erfarenhet av en administrativ tjänst inom sjötransporter, t.ex. från rederi eller speditör. För att lyckas väl med tjänsten krävs nämligen att man ska uppmärksamma och reda ut differenser mellan faktiska och beräknade kostnader och därmed är denna erfarenhet av största vikt. Personliga egenskaper som vi söker är vilja och förmåga att lära snabbt, ett uppmärksamt och noggrannt sinnelag samt en serviceinriktad och positiv inställning. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och är van att använda datorn som arbetsredskap.
Ansökan
Vi läser ansökningar och håller intervjuer löpande, skicka således omgående in din ansökan via vårt ansökningsformulär. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sofia på 031-788 13 06.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carl Juviken
0317881307