Transportadministratör i Helsingborgsområdet

Transportadministratör i Helsingborgsområdet

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Gillar du administrativt arbete, är van vid att boka transporter och hantera reklamationer, då kan du vara den vi söker.
Konsultuppdraget startar omgående och varar minst sex månader och för rätt person finns det chans att bli rekryterad till kund. Arbetstiderna är 07.00 - 16.00.

SÖKORD: transport, administratör, administration, logistik, reklamation



Om verksamheten
Du kommer att vara anställd som konsult hos Dreamwork och arbeta ute hos vår kund.



Mer om tjänsten
Du kommer att arbeta med bl.a:
- Boka och organisera transporter.
- Säkerställa att rätt dokumentation medföljer godset.
- Kontrollera avvikelser mot gällande avtal.
- Vid problem med leveranser alltid informera kundsupport.
- Delta i möte med transportörer
- Hantera transportreklamationer
- Hantera Intrastat-rapporteringen


Din profil
För att trivas i rollen är du serviceinriktad, självgående, strukturerad och stresstålig.
Har du arbetat med transporter på beställarsidan (partigods och paket), så är det meriterande.
Kravet är att du har:

• IT, goda kunskaper i grundläggande Officepaket.
• Arbetat med fraktprogram tidigare.
• Kommunicera på svenska flytande.
• Kunna kommunicera engelska väl.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 8 mars 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024