Transportadministratör till väletablerad global kund i Västerås!

Transportadministratör till väletablerad global kund i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Trivs du att arbeta administrativt och kommunikativt? Har du tidigare erfarenhet av arbete inom order och transport? Då är det dig vi söker! Vi söker just nu en Transportadministratör för uppdrag till vår väletablerade och globala kund i Västerås! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i september för att pågå till slutet av april 2022. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Transportadministratör kommer du arbeta med export av produkter både inom och utom Europa. Du kommer ansvara för att förbereda all dokumentation såsom fraktsedlar och tulldokument samt bokning av transporter av lastbilar, flyg eller båtar. Vidare kommer du även ansvara för leveranser inom Sverige. Rollen innebär mycket kundkontakt, både internt och externt, med tull och speditörer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Begära in skeppningsinstruktioner från våra kunder och nominerade fraktbolag.
• Korrigera felaktigheter på packlistor och fakturor i SAP
• Hantera godsmärkning, taggning samt fotografera ingående material.
• Skapa och skicka fakturor till kund och hantera krediteringar.
• Legalisering och visering av dokument hos Handelskammaren och Konsulatet.
• Attestera fraktfakturor.
• Reda ut felleveranser.
• Finna lösningar när gods fastnar i Tullar ute i världen.
• Lämna Instrastat till SCB en gång per månad.
• SOX kontroll.
• Hantera fakturadispyter.
• Hantera Restitution och Suspension.


Vem är du?
Vi söker dig med tidigare arbetslivserfarenhet inom order och transport från liknade roller och är bekant med liknande arbetsuppgifter som ovan. För att lyckas i rollen som Transportadministratör tror vi att du har goda kommunikationsförmågor både på såväl svenska som engelska i både tal och skrift, trivs i en administrativ och kommunikativ roll med kundkontakt samt har goda kunskaper i Office och SAP.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juli 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024