Transportation Manager - K-rauta, Kista

Arbetsbeskrivning


K-rautas resa i Sverige startade 1996 i Sickla stormarknad söder om Stockholm. Idag är K-rauta representerade med 21 byggvaruhus i Sverige. Sedan starten har K-rauta utvecklats och blivit ett av marknadens mest kompletta byggvaruhus. Varuhusen har blivit större och sortimentet har kontinuerligt kompletterats och utökats. K-rautas byggvaruhus finns från Malmö i söder till Haparanda i norr. K-rauta har finska rötter och är helägt dotterbolag till Finlands största handelskoncern, Kesko.

Grunden för K-rautas framgångar i Sverige är engagerade och kunniga medarbetare. Det är viktigt för företaget att ha motiverade och välutbildade medarbetare för att kunna inspirera och erbjuda ökad livskvalitet för kunderna. K-rauta representerar god service, kvalitetsprodukter och helhetslösningar till rätt pris. Målet är att vara det naturliga valet för kunden. K-rauta vårdar sina kundrelationer. Det svenska huvudkontoret är beläget i Kista, och VD är Johan Wiklund.


Den centrala logistikavdelningen inom K-rauta AB har påbörjat en stor förändringsresa. Företaget utökar och förbättrar sin service till sina kunder, varuhusen. En övergripande plan finns och nu söker vi dig som vill bli en nyckelspelare i teamet. Du bidrar med dina erfarenheter och drivkraft att vidareutveckla och genomföra så vi kan säkerställa en logistiktjänst i världsklass.   

Som Transportation Manager inom K-rauta ansvarar du för att bygga upp samt för att förvalta en gemensam transportplattform för företagets totala verksamhet. Du skall även identifiera, analysera och definiera verksamhetsprocesser och rutiner inom transport samt agera kravställare mot verktygsstöd till företagets IT-avdelning.

Tillsammans med K-rautas Logistikchef skall du driva upphandling av transporttjänster och teckna avtal samt förvalta drift av dessa till förmån för företagets varuhus. Tjänsten innebär många interna kontakter med kedjans Varuhuschefer, men även med externa transportföretag, B2B-kunder och andra beslutsfattare. Du kommer att rapportera till K-rautas Logistikchef.

Krav:

• 5-10 års erfarenhet från arbete med transporthantering och distributionsnätverk
• Erfarenhet från samarbete med externa logistik- och transportpartners
• Projektledarerfarenhet
• Dokumenterad framgångsrik erfarenhet av avtalsupphandlingar
• Relevant utbildning för uppdraget
• Arbetat i en organisation och i ett företag under förändring och utveckling


Din profil:

• Stark ekonomisk affärsförståelse och analytisk förmåga
• Systematiskt tänkande och ansvarsfullt agerande
• Strukturerad i arbetssätt och pedagogisk i genomförande
• Förmåga att ta ansvar för utveckling och implementering av processer, rutiner och system
• Kommunikativ och god samarbetsförmåga med interna och externa parter
• Självgående och med en förmåga att se vad som behöver göras


K-rauta erbjuder dig att bli en del i ett dynamiskt och utvecklingsorienterat företag som står inför stora och spännande utmaningar. Inom företaget finns det utrymme för handlingskraft och innovation med stor möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.

För att söka tjänsten går du in på Future Managements hemsida: www.futuremanagement.se

Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rolf Lindgren på Future Management, 070-513 66 94.

Vi hanterar inga ansökningar via brev eller e-post. Alla ansökningar till Future Management hanteras konfidentiellt.

Välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Gunnarsson

Henrik Engström

Rolf Lindgren
0705-136 694
Alexander Lindgren
kristina.hjertonsson@futuremanagement.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Future Management AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 30 juli 2013

Besöksadress

Sibyllegatan 30
None

Postadress

Sibyllegatan 30
Stockholm, 11443

Liknande jobb


12 april 2024

Driftchef Helg, Logistik - Morgongåva

Driftchef Helg, Logistik - Morgongåva

15 februari 2024

Platschef

Platschef

18 mars 2024