Transportledare helg – ICA e-handelslager i Brunna

Transportledare helg – ICA e-handelslager i Brunna

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Transportledare till ICAs nystartade lager i Brunna. ICA har satsat på denna nya moderna lagerenhet för att stärka upp leveranser direkt hem till kunder som gjort beställningar i ICAs e-handel. ICA Brunna samarbetar med brittiska Ocado, ett högautomatiserat CFC (Customer Fullfilment Center), i upplägget ingår vår transporttjänst där vi levererar med egen fordonsflotta.
Det här är ditt blivande jobb
Som Transportledare säkerställer du att våra leveransansvariga chaufförer levererar kundens beställning i rätt tid. Du kommer ansvara för den dagliga transportplaneringen. Du kommer också att arbeta tillsammans med operativ flödesoptimering, våra leveransansvariga chaufförer samt våra gruppchefer inom transport.
Vi är i en stark tillväxtfas där kontinuerliga förbättringar och optimering av våra flöden är ett dagligt fokus.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:


Daglig transportplanering inkl. hantering av avvikelser för att kunna erbjuda bästa kundservice
Tillsammans med Flödesoptimering säkerställa bemanningsbehovet på kort och lång sikt
Hålla en aktiv dialog med ICAs interna kundservice, butiker samt direkt dialog med slutkund
Tillsammans med Fordonsansvarig säkerställa att våra bilar alltid är gott körskick och där arbetsmiljö och säkerhet är centralt för att ICA:s leveransansvariga skall kunna leverera den bästa servicen till ICA:s kunder
Aktiv Trafikledning. Vi jobbar aktivt med att supporta Leveransansvariga för att uppnå den bästa service till alla våra kunder och med det så menar vi att vi att vi alltid vill ligga steget före och kunna planera för att undvika hinder i leveransplanen för dagen

Vem är du?


Eftergymnasial utbildning med inriktning data, logistik och produktion, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Du har minst 2 års erfarenhet av likartad verksamhet (transport/logistik).
Du har erfarenhet gällande monitorering, planering och optimering av resurser
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Du har förmågan att på ett prestigelöst och inspirerande sätt kunna kommunicera med såväl medarbetare som kollegor och kunder.
God datorvana i MS Office, särskilt excel
Erfarenhet av transportplanering och/eller optimering inom e-handelslogistik är meriterande.
Erfarenhet av Lean, six sigma eller motsvarande är meriterande

Vi söker dig som brinner för maximal kundnöjdhet med fokus på optimal service, kvalitet och kostnad till slutkund. Du trivs i en dynamisk miljö och har ett lösningsorienterat arbetssätt samt vana av att verkligen ha många bollar luften.
Kontaktuppgifter
Har du frågor kring tjänsten kontakta:
Transportchef: magnus.a.andersson@ica.se
Vid frågor gällande rekryteringen kontakta:
HR Business Partner: sarah.rostock.pettersson@ica.se
Anställningsform
Arbetet är en tidsbegränsad anställning under 1 år, med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är förlagd till varannan helg lördag och söndag enligt schema. Detta motsvarar ca 25 % sysselsättningsgrad. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Låter detta som en roll för dig? Ansök redan idag, dock senast den 26 maj 2022. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Intervjuer och tillsättningar kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar som saknar efterfrågade dokument kommer inte att kunna hanteras.
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Vi är en rökfri arbetsplats. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet. Utdrag ur belastningsregistret kan komma att begäras, alternativt kontrolleras via extern part, i enlighet med gällande rutiner.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK FALUN
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 26 maj 2022

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


3 maj 2024

3 maj 2024