Transportplanerare till kund i Malmö

Transportplanerare till kund i Malmö

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Är du utbildad i eller har erfarenhet av transportledning och/eller supply chain och letar nya utmaningar? Just nu söker vi en driven transportplanerare inom flyg, sjö och väg för ett kommande uppdrag hos vår kund i Malmö! Har du lätt för att sätta dig in i nya situationer och trivs med att möta nya människor så kan vi erbjuda dig ett varierat och stimulerande arbete. Har du erfarenhet inom transport- och logistikindustrin och vill fortsätta arbeta inom området skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna kan variera men består till stor del av att:

• Daglig operativ transportplanering och disposition.
• Daglig uppföljning i AX4 på Dispo som saknar bekräftelse från transportör.
• Daglig operativ hantering av transportörsfrågor (hålla produktiviteten för att uppfylla kundnöjdheten)
• I tillämpliga fall registrera sändningar i transportörsportaler.
• Säkra inköpspriser för spotförfrågningar genom att fråga transportörer.
• Följ överenskommen godkännandeprocess gentemot H&M för flyg (gäller Flyg).
• Hedra överlämningsgränssnitten i den operativa processen genom att tillhandahålla och kräva kvalitet på den information som överlämnas.
• Aktivt arbeta för att säkerställa kundnöjdhet gällande transportlösningar.
• Säkerställa bruttovinst på planerade leveranser/dispositioner med fokus på att få lägsta kostnad genom konsolidering, dela upp dispositioner i olika ben och förhandling av Spot-inköpspriser.
• Ansvarig för att säkerställa bruttovinsten genom att lägga in intäkts- och kostnadsestimat för varje sändning/dispo i TMS genom att använda standardavgiftskoderna i TMSet. FCL och flyg gäller det kostnadsestimat, inte intäkt.
• Gör servicekvaliteten transparent genom att säkerställa dataspårbarhet i händelser och agera på avvikelser.
• Säkerställa avvikelserapportering och underlättande av genomförande av förbättringar.
• Att göra uppnådda kostnadsbesparingar påtagliga för kunderna på fakturan och i kostnadsstatistiken.
• Rapportera saknade transportlanes till Supplier Development Manager (gäller för ROAD).
• Be transportörer om kostnadsuppdelning utifrån standardavgiftskoderna (gäller för SEA och AIR).
• Ta ansvar för att säkerställa korrekt data i stödjande IT-system.
• I tillämpliga fall, hantering av tullklareringsdokumentation för import och export.

Allmänna arbetsuppgifter

• Delta och arbeta till kl 17 enligt schemat för (17-tiden).
• Kommunicera snabbt och tydligt med alla parter i leveranskedjan, inklusive interna parter.
• Delta i utvecklingen av transportplaneringsprocessen.
• Stödja och delta i teknik – och processutveckling och utrullning avseende drift och nya LSP.
• Ta ansvar för egen kompetensutveckling.
• Stödja transportplaneringsprocessen för att fungera effektivt.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en alltmer digital värld. Vi ser våra konsulter som mer än bara en resurs vi hyr ut, våra kandidater som kunder och våra kunder som samarbetspartners.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa genomsyrar allt vi gör.

Kvalifikationer

Universitetsexamen i transportledning och/eller supply chain management eller praktisk utbildning i logistik och transportledning (yrkesutbildning) kombinerat med speditörserfarenhet.

• Speditörstänkande (lösningsorienterat) vid inköp och försäljning av frakttjänster, goda insikter i marknadspriser samt god förhandlingsförmåga med transportörer.
• God kunskap i engelska (muntligt och skriftligt), ytterligare språkkunskaper är plus.
• Vara positiv till utveckling av befintliga processer och arbetssätt.
• Erfarenhet av TMS och processtandarder.
• Erfarenhet av kundkommunikation.
• Erfarenhet av att köpa och sälja transporter.

Övrigt

Start är i mitten på september med en provanställning på 6 månader. Omfattning är heltid och kontoret är beläget i Malmö. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Obs, vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mejl. För övriga frågor, kontakta ansvarig rekryterare Joakim Felldin.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Jardelid

Lovisa Kvam

Lovisa Kvam

Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby

Emelie Wedin

Anna Jardelid

Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg

Mathilda Berg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2023
  • Ansök senast: 22 september 2023

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023